Amazon ma dedykowaną sekcję na stronach szczegółów produktu dla historii marki (ang. Brand Story). Ta funkcja istnieje już od jakiegoś czasu, ale nie wszyscy sprzedawcy z niej korzystają. Pojawia się na wszystkich listingach produktowych danej marki.
Jako sprzedawca na Amazon, ważne jest, aby użyć każdego dostępnego narzędzia, które pozwoli wyróżnić się od konkurencji. Sekcja historii marki jest tutaj świetnym sposobem, aby to zrobić. Czy używasz tego narzędzia, aby zaprezentować swoją markę i zwiększyć konwersję ze sprzedaży swoich produktów?
Spis treści
Co to jest Amazon Brand Story?
Jest to funkcja dostępna dla wszystkich sprzedawców zarejestrowanych w Brand Registry, jak również dla sprzedawców z Amazon Vendor Central i sprzedawców zarządzanych programów sprzedaży (takich jak Amazon Exclusives).
Dla osób i firm zainteresowanych sprzedażą B2B na Amazon lub zbudowaniem dochodu pasywnego dla firmy, polecamy również artykuł pt. “Zarabiaj na sprzedaży B2B – poznaj korzyści programu partnerskiego Selleetools” oraz założenie konta na platformie sprzedażowej Selleetools.com
Sekcja Brand Story pojawia się bezpośrednio nad tradycyjnym opisem A+ Content w połowie drogi w dół strony listingu i może być stosowana do wszystkich numerów ASIN pod Twoją marką. Nie trzeba więc tworzyć unikalnego Brand Story dla każdego produktu – jedno Brand Story można bowiem zastosować do wszystkich produktów z danej marki.
Możesz wybrać niestandardowy układ 4 różnych modułów, aby pokazać historię swojej marki i podkreślić rzeczy, które odróżniają Cię od konkurencji.
Samo Brand Story jest znacznie prostsze niż pełny opis A+ Content, więc nawet jeśli nie masz na to czasu/budżetu, historia marki jest warta mniejszej inwestycji. Zwłaszcza, że dotyczy ona wszystkich produktów Twojej marki.
Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:
Dlaczego warto dodać Brand Story na listingach Amazon?
- Możesz wyróżnij się na tle konkurencji, opowiadając historię swojej marki. W ten sposób odróżniasz się od innych sprzedawców i pokazujesz kupującym, co sprawia, że Twoje produkty są wyjątkowe.
- W Brand Story przekażesz swoim klientom, jaka jest misja i wartości Twojej marki, co może pomóc Ci wpłynąć na emocje kupujących i pozytywne postrzeganie Twojej marki na głębszym poziomie – a te cechy mogą prowadzić do zwiększenia lojalności klientów.
- Na pojedynczym listingu w sekcji Brand Story prezentujesz całą markę, a więc kupujący widzi, że sprzedajesz również inne produkty z linii Twojej marki, co zwiększa średnią wartość zamówienia.
- Docelowo zwiększasz sprzedaż na Amazon: Budując silniejsze relacje z kupującymi, możesz zwiększyć prawdopodobieństwo, że wybiorą oni Twoje produkty zamiast produktów konkurencji, ponieważ budujesz zaufanie i przywiązanie do Twojej marki.
Jak zbudować dobre Brand Story na Amazonie?
- Przedstaw autentyczną i przekonywującą historię swojej marki. Postaraj się w prostych słowach przekazać kupującemu najważniejsze wartości i misję Twojej marki – ale bez zbędnego przechwalania się!
- Zadbaj o estetykę Brand Story – stosuj wysokiej jakości zdjęcia/grafiki, w ten sposób również prezentujesz swój profesjonalizm, a także przyciągasz wzrok klienta. Zachowaj spójność w projektach graficznych – kolory i style powinny być zbieżne z identyfikacją wizualną Twojej marki.
- Podkreśl, czym wyróżniają się Twoje produkty. Na pewno nie raz porównywałeś swój produkt z konkurencją – w Brand Story wskaż mocniejsze cechy Twojego produktu, których brakuje u konkurencji.
- Użyj modułu “Brand ASIN & Store Showcase”, aby wyświetlić swoje najlepiej sprzedające się produkty, dzięki czemu kupujący łatwo zrozumieją, co sprzedajesz. Zwiększa to sprzedaż krzyżową (ang. cross-selling) i dowodzi, że jesteś prawdziwą marką z pełną linią produktów.
Moduły Brand Story i wymiary grafik
Podczas gdy każdy musi używać modułu Brand Carousel Background, możesz mieszać i dowolnie dopasowywać pozostałe 4 dostępne moduły. Dodatkowo, tego samego modułu możesz użyć wielokrotnie lub wcale – w ten sposób masz możliwość dopasowania modułów do unikalnej historii Twojej marki i dzięki temu masz pełną kontrolę nad budowaniem swojej marki na Amazonie.
Brand Carousel Background
Jest to moduł obowiązkowy i będzie działał jako domyślna pierwsza rzecz, którą każdy widzi, a także obraz tła, gdy kupujący przewijają się do następnego modułu.
- Baner główny: 1464px x 625px (min.)
- Mały prawy obrazek: 463px x 625px (min.)
- Nagłówek
- Tekst główny (może być sformatowany za pomocą pogrubienia, wypunktowania itp.)
Zwróć uwagę, że podane wymiary obrazu są minimalne. Zalecamy wykonanie ich w wyższej rozdzielczości, upewnij się tylko, że proporcje są takie same.
Pozostałe moduły Brand Story
MODUŁY BRAND STORY |
OPIS |
ASIN marki i wizytówka sklepu (Brand ASIN & Store Showcase) | Wybierz do 4 numerów ASIN i prześlij zdjęcie każdego z nich. Dodaj również nagłówek, tekst główny i link do swojej strony Amazon Store.
Prześlij do 4 obrazów: 166px x 182px min. |
Brand Focus Image | Pojedynczy obrazek z nagłówkiem i tekstem głównym. Najlepszy dla fragmentów o Twojej marce z obrazem, który uchwyci coś unikalnego o Tobie.
Wymiary: 362px x 453px min. |
Logo i opis marki
|
Pokaż logo swojej marki i krótki opis jej historii.
Logo: 315px x 145px min. |
Pytania i odpowiedzi dotyczące marki (Q&A) | Odpowiedz na 3 popularne pytania dotyczące Twojej marki. Możesz wybrać z wcześniej ustalonej listy, ale lepiej stworzyć własne niestandardowe pytania, aby być bardziej specyficznym dla swoich kupujących. Do tego modułu potrzebny jest tylko tekst. |
Źródło: Amazon Seller University
W którym miejscu mogę dodać Brand Story?
- Po pierwsze, możesz korzystać z Brand Story tylko wtedy, gdy jesteś zarejestrowany na Amazon jako marka (Brand Registry). Jeśli jesteś, wykonaj poniższe kroki, aby skonfigurować swoją.
- Zaloguj się do Seller Central, kliknij na zakładkę Reklama następnie wybierz A+ Content Manager.
- Wybierz “Create a Brand Story” i nadaj mu nazwę.
- Wybierz interesujące Cię modułu z dostępnych 4 różnych, zalecamy, aby w Brand Story znalazło się 3-5 modułów, a następnie prześlij swoje zdjęcia/grafiki i dodaj teksty.
- Prześlij Brand Story do zatwierdzenia (może to potrwać do 7 dni dla Amazon do przeglądu). Jeśli odrzucą go, wyślą Ci wiadomość i określą, co należy zmienić. Wystarczy wprowadzić zmiany i przesłać ponownie.
Chcesz, abyśmy stworzyli dla Ciebie historię Twojej marki?
Smartbuyers LTD zajmuje się budowaniem sprzedaży na Amazon już od ponad 10 lat.
Możemy stworzyć Twoją historię marki w oparciu o zasady zwiększania współczynnika konwersji, które pomogły wielu naszym klientom zwiększyć sprzedaż na Amazonie.
Jeśli po lekturze tego artykułu masz jeszcze inne pytania, związane ze sprzedażą na Amazon, możesz skontaktować się z naszą agencją Amazon lub zostawić je w komentarzu pod tym artykułem, chętnie odpowiemy na każde pytanie.
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego, jeśli chciałbyś poznać ofertę opracowania Brand Story przez nasz zespół.
Sprzedajmy to razem!