amazon vine

Jak zostać testerem produktów na Amazonie i otrzymywać darmowe produkty lub zniżki?

Udostępnij artykuł
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email
Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon?

Wypróbowywanie nowych rzeczy na Amazon i dzielenie się swoimi przemyśleniami może być satysfakcjonującym wykorzystaniem czasu, zwłaszcza jeśli uwielbiasz darmowe produkty i zniżki.  

W tym artykule porozmawiamy o tym, co robią testerzy produktów na Amazonie, jak zostać jednym z nich i jakie korzyści można uzyskać z recenzowania produktów sprzedawanych na Amazonie. 

Czym zajmuje się tester produktów na Amazonie? 

Amazon Product Testers, jak sama nazwa wskazuje, to osoby, które testują produkty sprzedawane na Amazon. Testerzy zazwyczaj robią to za opłatą, zniżkami lub w większości przypadków – za darmo.  

Podczas gdy testerzy produktów mogą szybko zarobić, sprzedawcy na Amazonie mogą również odnieść duże korzyści, jeśli testerzy produktów wrócą z pozytywnymi opiniami na temat ich produktów

Czy Amazon zezwala na działalność testerów produktów? 

Mimo, że nie istnieje sztywna polityka Amazona dotycząca testerów produktów, nie istnieje też żaden regulowany przez Amazon program testowania produktów poza programem Vine, to działalność sprzedawców osobiście wysyłających swoje produkty i zlecających ich testowanie, a następnie recenzowanie, może być niezgodna z polityką tego marketplace’a. W przeszłości Amazon zawieszał konta (lub nakładał większe kary) na sprzedawców, którzy wykorzystywali motywowane recenzje, aby sztucznie zawyżać swoją sprzedaż i rankingi. 

Jak można zostać testerem produktów na Amazonie? 

Polityka Amazona dotycząca pozyskiwania recenzji produktów może być nieco odstraszająca, ale ogólnie rzecz biorąc, istnieją dwa główne sposoby, aby zostać testerem produktów Amazon: Amazon Vine oraz testowanie produktów jako influencer. 

Amazon Vine 

program amazon vine

Amazon Vine to program, w którym sprzedawcy mogą oferować swoje produkty społeczności recenzentów Amazon w zamian za recenzje. Większość produktów recenzowanych za pośrednictwem Amazon Vine to produkty bardzo nowe lub nawet przedpremierowe. 

Amazon Vine  Amazon Product Tester 
Program tylko na zaproszenie, w którym Amazon wysyła Vine Voices (recenzentom) nowe produkty od zewnętrznych sprzedawców do testowania i recenzowania  Szersza grupa osób, które recenzują produkty sprzedawane na Amazonie – recenzenci mogą być z programu Vine lub pozyskani za pomocą innej metody 

Amazon rekrutuje recenzentów z puli Vine Voices w oparciu o coś, co nazywa się rangą recenzenta, która odzwierciedla ilość i jakość recenzji, które wystawił on na Amazonie dla różnych przedmiotów. 

Jako Vine Voice, Amazon sam przydziela i wysyła Ci produkty od uczestniczących w programie sprzedawców i prosi Cię o bezstronną ocenę – sprzedawcy NIE wysyłają Ci swoich produktów bezpośrednio, ponieważ jest to wyraźnie sprzeczne z polityką marketplace’a Amazon. 

Recenzent nie jest zmuszony do wystawienia pozytywnej recenzji dla produktów, jeśli nie jest to uzasadnione. Wszelkie opinie powinny być bezstronne. Dla sprzedawców jest to o tyle istotne, o ile samo pozyskanie opinii z pomocą programu Vine niekoniecznie przyniesie same pozytywne oceny.  

W związku powyższym, Amazon Vine pozostaje tylko na zaproszenie jako sposób na upewnienie się, że recenzje są autentyczne i pomocne dla klientów.   

Należy również pamiętać, że Amazon Vine jest zupełnie innym programem niż Amazon Associates, który jest programem partnerskim Amazon dla twórców treści. 

Amazon Vine  Amazon Associates 
Możesz uzyskać zniżki na produkty przesłane do testowania/recenzji oprócz tego, że zatrzymasz produkt, który otrzymałeś do testu  Możesz zarabiać prowizje partnerskie, gdy kupujący zakupią produkty na Amazon z Twojej strony z treścią 

Jak zostać testerem w programie Amazon Vine? 

Najlepszym punktem wyjścia do zostania oficjalnym testerem produktów dla Amazon jest po prostu regularne wystawianie opinii dla swoich zakupów na Amazonie. System zaproszeń programu Vine zwraca uwagę na ilość i pomocność twoich recenzji, więc wyrobienie sobie nawyku recenzowania zakupów na Amazonie jest prostym sposobem na umieszczenie się na radarze Amazona pod uzyskanie potencjalnego zaproszenia do programu Vine.  

Pamiętaj, aby pisać aktualne i pomocne recenzje. Aby to zrobić, powinieneś często kupować produkty na Amazonie. W ten sposób zwiększasz swoje szanse na otrzymanie zaproszenia do Amazon Vine.  

Amazon Vine z perspektywy sprzedawców na Amazonie 

amazon vine dla sprzedawców

Vine to program recenzji produktów stworzony przez Amazon, aby zapewnić klientom szczere i bezstronne recenzje. Amazon Vine zaprasza swoich najlepszych recenzentów do otrzymania produktu za darmo w zamian za recenzję. Ten program motywacyjny przynosi korzyści zarówno recenzentowi, jak i sprzedawcy.  

Amazon nie dopuszcza do programu Amazon Vine losowo wybranych konsumentów. Vine Voices są ograniczone do najbardziej zaufanych recenzentów na Amazonie. 

Po zapisaniu się do programu, jeden z Vine Voices może poprosić o recenzję dla Twojego produktu. Dostarczysz produkt za darmo w zamian za uzyskanie jego recenzji. Recenzje Amazon Vine są zazwyczaj bardzo dokładne i częściej zawierają zdjęcia produktu niż spontaniczne opinie wystawiane przez konsumentów. Oczywiście nie masz gwarancji, że otrzymasz tylko pozytywne opinie. Vine Voices nie powstrzymają swojej krytyki, jeśli znajdą coś złego w Twoim produkcie. 

Program Vine – wymagania od sprzedawcy: 

  • Musisz być zarejestrowanym sprzedawcą marki (Brand Registry) 
  • Musisz rozdawać każdy produkt w programie Vine za darmo 
  • Musisz mieć mniej niż 30 recenzji na swoim listingu 
  • Twój produkt musi być ofertą FBA w stanie „nowym” 
  • Produkt nie może być produktem „dla dorosłych” 
  • Twój produkt musi być już wprowadzony na rynek w momencie zapisu do programu 
  • Twój produkt musi być dostępny na magazynie 
  • Twoja oferta musi mieć zdjęcie i opis 

Co się dzieje po zapisaniu się do programu Amazon Vine? 

Po zapisaniu, sprzedawca wysyła próbki swoich produktów do Amazon, co pozwoli ich Vine Voices dowiedzieć się, że twój produkt jest dostępny do przetestowania. Obecnie możesz zapisać do programu tylko pięć ASINów w tym samym czasie. 

Amazon decyduje, jakie produkty zaoferować każdemu recenzentowi na podstawie jego poprzednich zakupów/recenzji. Na przykład, jeśli Vine Voice najczęściej kupuje i/lub recenzuje elektronikę, Amazon z większym prawdopodobieństwem zaoferuje mu produkty z tej kategorii.  

Przez pierwsze 28 dni rejestracji, Amazon będzie pokazywał Twój produkt tylko wybranej grupie Vine Voices, którzy zazwyczaj kupują w Twojej kategorii. Jeśli po 28 dniach nadal istnieje zapas, Amazon zaoferuje go wszystkim recenzentom Vine Voice.  

Ile ASINów jako sprzedawca mogę zapisać w programie? 

Możesz mieć do pięciu ASIN zapisanych w programie w tym samym czasie. Gdy produkt zostanie usunięty z programu, możesz zapisać kolejny produkt. 

Czy recenzenci Amazon Vine muszą zostawić recenzję produktu? 

Nie. Ważna rzecz, o której należy pamiętać: Vine Voices, którzy otrzymują Twoje produkty, nie mają obowiązku faktycznego pozostawienia recenzji i nie oczekuje się, że będą pisać tylko pozytywne recenzje. 

Kiedy Vine Voice otrzyma Twój produkt, może minąć od 4 do 8 tygodni, zanim otrzymasz recenzję; potrzebują czasu, aby użyć produktu przed jego oceną. 

Ile recenzji mogę otrzymać z Amazon Vine? 

Maksymalna liczba recenzji, które Twój produkt może otrzymać z Vine Voices to 30. Jeśli Twój produkt ma już 5 recenzji, możesz otrzymać tylko do 25 recenzji więcej poprzez program Amazon Vine. Kiedy Twój listing osiągnie 30 recenzji, zostanie on automatycznie usunięty z programu. 

Czy mogę usunąć recenzję Amazon Vine? 

Nie, nie możesz usunąć recenzji Amazon Vine, chyba że narusza ona warunki świadczenia usług Amazon. Jeśli nie podoba Ci się recenzja lub jest to recenzja negatywna, nie możesz jej usunąć. 

Amazon Vine dla sprzedawców – czy to się opłaca? 

opinie amazon

W porównaniu do innych strategii recenzenckich na Amazonie, program Vine ma swoje zalety. Ale, jak każda inna taktyka, są też pewne minusy. Przejdźmy przez korzyści i wady programu Amazon Vine, aby pomóc Ci zdecydować, czy warto się zapisać.  

Plusy:  

  • Większy potencjał recenzji 

Amazon Vine pozwala sprzedawcom na otrzymanie do 30 recenzji. Nie ma jednak gwarancji, że rzeczywiście otrzymasz pełne 30, ponieważ niektórzy Vine Voices mogą zdecydować się nie zostawić recenzji. 

  • Dokładne, wysokiej jakości recenzje  

Vine Voices są wybierane przez Amazon ze względu na ich rangę recenzenta, która jest odzwierciedleniem jakości i pomocności ich recenzji ocenianych przez innych klientów Amazon. Oznacza to, że recenzje, które pozostawiają, będą dobrze przemyślane i zorientowane na szczegóły w porównaniu z przeciętną recenzją klienta. Oczekuj, że zobaczysz listę zalet i wad wraz ze zdjęciami/filmami klientów.  

  • Bardziej praktyczne opinie  

Ponieważ Vine Voices mają na celu rozłożenie na czynniki pierwsze każdego aspektu produktu, potencjalni klienci otrzymują pełniejszy obraz tego, jak dany produkt sprawdza się w praktyce. Zamiast niejasnych, jednosłownych recenzji, recenzenci Vine Voice pozostawiają praktyczne informacje zwrotne, które są istotne dla decyzji zakupowej klienta. 

  • Napędza ruch i konwersje 

Opinie klientów są jednym z najsilniejszych czynników wpływających na sprzedaż i konwersje w Twojej ofercie. Posiadanie wysokiej jakości recenzji Vine Voice na temat Twojego produktu pomoże zwiększyć współczynnik konwersji i ostatecznie zapewni impet, aby zwiększyć ogólny ranking najlepszych sprzedawców.  

Minusy:  

  • Recenzje nie są gwarantowane 

Podczas gdy wszelkie recenzje, które Vine Voices pozostawią, będą pełne ważnych szczegółów, Amazon nie gwarantuje, że zostawią oni pozytywne recenzje lub jakiekolwiek recenzje w ogóle. Sprzedawcy nie będą mieli kontroli nad tym, co mówi recenzent i nie będą mogli się z nim skontaktować.  

  • Dostępne tylko dla zarejestrowanych sprzedawców 

To ogranicza liczbę sprzedawców, którzy mogą faktycznie uczestniczyć w programie. Jeśli Twoja konkurencja nie jest jeszcze zarejestrowana, korzystanie z recenzji Vine może dać Ci przewagę.  

  • Spory koszt, aby zapisać się do programu 

Podczas gdy program był kiedyś darmowy, teraz kosztuje 170 EUR (lub ekwiwalent tej opłaty w walucie danego rynku Amazona) za każdy parent ASIN zapisany do programu Vine. Opłata jest naliczana po opublikowaniu pierwszej recenzji Vine. Sprzedawca nie zostanie obciążony opłatą, jeśli zapisany do programu produkt nie otrzyma żadnych recenzji w ciągu 90 dni od zapisania. Jako sprzedawca musisz więc określić, czy opłata za zapis będzie dla ciebie warta pozyskania opinii o produkcie. 

 

Poza programem Amazon Vine, drugim sposobem na pozyskiwanie opinii o produktach jest skorzystanie z zasięgów influencerów, o czym mówimy w dalszej części artykułu. 

Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:

Testowanie produktów na Amazonie jako influencer 

amazon influencer

Niezależnie od tego, czy budujesz swój profil jako Amazon Influencer, czy niezależny autorytet w danej niszy, bycie influencerem jest łatwym sposobem, aby dostać się do testowania produktów na Amazonie. 

Bycie influencerem sprawia, że uznane marki sprzedające przez Amazon będą chciały zbudować z Tobą silną relację, ponieważ Twoje zasięgi i zaufanie mogą zwiększyć świadomość ich marki i pozwalają im dotrzeć do potencjalnych klientów z Twoich obserwujących.  

Amazon ma również swój własny program Amazon Influencer, który, w przeciwieństwie do zwykłych influencerów, daje dostęp do większej liczby narzędzi marketingowych na Amazon i może być wyróżniony w wynikach wyszukiwania Amazon. Amazon Influencers otrzymują również osobiste strony sklepowe, dostęp do live streaming, a nawet customowy URL. 

W odniesieniu do tej metody, można również śledzić pewne marki lub dołączyć do społeczności w mediach społecznościowych i być na tropie kampanii testowania najróżniejszych produktów sprzedawanych na Amazonie. 

Dlaczego warto być testerem produktów na Amazonie? 

Zostanie testerem produktów sprzedawanych przez Amazon to miły sposób na otrzymanie darmowych nagród i zniżek na produkty, które lubisz. Jest to również miły sposób, aby pomóc innym kupującym na Amazon, ponieważ twoje bezstronne recenzje pomagają im podejmować bardziej świadome decyzje przy zakupie produktów na Amazon. Opinie są kluczowym elementem również dla sprzedawców na Amazonie, bo dzięki nim potwierdzona jest jakość produktu, co przekłada się na budowanie sprzedaży oraz pozyskiwanie nowych klientów. 

Ponad 7-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym, a od 3 lat również współpracująca i tworząca projekty z zakresu sprzedaży na Amazon. Zawodowo zajmuje się m.in. content writingiem, prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online i dobrego jedzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry