amazon prime day 2023

5 kroków, jak przygotować się do Amazon Prime Day 2023

Udostępnij artykuł
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email
Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon?

Amazon Prime Day 2023 trwa od 12 do 13 lipca przez 48 godzin. Prime Day to świetna okazja dla sprzedawców Amazon, aby skorzystać ze wzmożonej aktywności członków Prime na platformie Amazon. Sprzedawcy mogą liczyć na ogromny wzrost sprzedaży i przychodów ze względu na duży skok aktywnych konsumentów szukających ofert błyskawicznych (ang. lightning deals) oraz przecenionych przedmiotów. 

Już teraz pomyśl o przygotowaniach do Amazon Prime Day 2023 

Wyprodukowanie towarów, wysyłka i dotarcie do magazynów FBA może czasami zająć nawet do 3 miesięcy, więc właśnie teraz jest czas, aby rozpocząć przygotowania. W dzisiejszym wpisie omówimy dokładnie, jak przygotować się do Prime Day 2023. 

Krok 1 – Zaoferuj różne zniżki na Prime Day 

prime day discount

Niektórzy sprzedawcy decydują się zignorować Prime Day i polegać wyłącznie na wzroście liczby klientów na platformie, aby doświadczyć wzrostu sprzedaży. Jest to jakiś sposób, jednak w gąszczu różnych ofert promocyjnych, Twoja oferta może pozostać niezauważona lub po prostu nieatrakcyjna w porównaniu ze specjalnymi promocjami konkurencji.  

Co więcej, ideą Prime Day jest to, że Amazon Prime Members uzyskują dostęp do wydarzenia sprzedażowego i mogą spodziewać się znalezienia przecenionych przedmiotów. 

Konsumenci aktywnie poszukują ofert promocyjnych, a więc jeśli nie zaoferujesz żadnej zniżki – prawdopodobnie zostaniesz ominięty, a Twoi konkurenci otrzymają sprzedaż. Oferowanie różnego rodzaju zniżek to świetny sposób na zachęcenie klientów do zakupu Twoich produktów. 

Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:

Oto 3 różne sposoby, aby to zrobić: 

Prime Day Deals 

Jeśli planujesz oferować Prime Day Deals, to powinieneś zgłosić swoje oferty do Amazon przed 28 kwietnia 2023 roku. 

Prime Day Deals należy traktować jako inwestycję, gdyż nie każdy sprzedawca będzie w stanie zmieścić ten wydatek w swoich budżetach. Wiążą się one bowiem z dość dużą opłatą, ale zazwyczaj docelowo jest to opłacalne działanie, ponieważ Twój produkt zyska znacznie większą widoczność podczas wydarzenia sprzedażowego, a jako sprzedawca zobaczysz mocny ROI. 

Rada: Jeśli jesteś nowym sprzedawcą i nie masz dostępu do dużego budżetu marketingowego, to Prime Day Deals nie będą warte zachodu i powinieneś rozejrzeć się zamiast tego za oferowaniem Prime Exclusive Discounts 

Prime Exclusive Discount

Prime Exclusive Discounts to zniżki, które możesz zaoferować tylko członkom Amazon Prime. Jest to świetny sposób, aby zachęcić klientów z istniejącą subskrypcją Amazon Prime do zakupu Twoich produktów, przy okazji sprawiając, że czują wartość z ich członkostwa w Amazon Prime. 

Zniżki te nie wiążą się z tak dużą opłatą jak Prime Day Deals, ale mogą nie być tak skuteczne w zależności od kategorii produktu i grupy docelowej. Jeśli zdecydujesz się na ten typ promocji, musisz przesłać swoje oferty do Amazon przed 5 maja 2023 roku. 

Prowadzenie promocji 

Możesz również uruchomić kampanie promocyjne podczas Amazon Prime Day 2023. Te promocje mogą być w formie darmowego prezentu lub bonusu dla klientów, którzy kupią Twój produkt. Możesz też zaoferować darmową wysyłkę, aby zachęcić klientów do zakupu Twoich produktów. 

Tego typu promocje są świetne, ponieważ nie wymagają tak dużo czasu na realizację, a jednocześnie dają klientom dodatkową zachętę do wyboru Twojego produktu zamiast produktów konkurencyjnych. 

Krok 2 – Optymalizacja listingów produktowych 

listing amazon

Prawidłowo zoptymalizowany listing produktowy na Amazon to najlepsza szansa na zwiększenie współczynnika konwersji w okresie Prime Day. Ważne jest, aby zrobić to teraz, a nie kilka dni przed Prime Day, aby uzyskać jak najwięcej transakcji z ruchu organicznego (rankingu i Bestseller Rating).  

Oto najlepsze 3 sposoby, aby zoptymalizować listingi na Amazon:  

  • Sprawdź słowa kluczowe przypisane do listingu 
  • Popraw zdjęcia produktów 
  • Zwiększ liczbę opinii o produkcie 

Optymalizacja słów kluczowych w listingu produktowym 

Optymalizacja listingów produktowych w taki sposób, aby wyświetlały się na najbardziej odpowiednie, istotne oraz najlepiej konwertujące słowa kluczowe dla Twojego produktu jest kluczowa dla zwiększenia współczynnika konwersji i osiągnięcia dobrego organicznego rankingu na Amazon. 

Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy Twój listing jest odpowiednio zoptymalizowany pod kątem najbardziej trafnych słów kluczowych jest audyt następujących jego sekcji: 

  • Tytuł 
  • Bullet points 
  • Opis produktu 

Jak przeprowadzić audyt listingu na Amazon pod kątem słów kluczowych 

Najlepszym i najbardziej dokładnym sposobem na przeprowadzenie audytu listingów produktowych pod kątem słów kluczowych jest ponowne przeprowadzenie analityki słów kluczowych dla głównego słowa kluczowego produktu. 

Główne słowo kluczowe – to najkrótsze, najbardziej oczywiste hasło wyszukiwania dla Twojego produktu. Następnie sprawdź dwukrotnie, czy Twoja oferta zawiera wszystkie inne słowa kluczowe z długim ogonem (tzw. long tail) dla Twojego produktu i upewnij się, że są one prawidłowo umieszczone w Twojej ofercie. 

Dalsza część listy kontrolnej dotycząca wprowadzania produktu na Amazon zawiera informacje o tym, jak prawidłowo zoptymalizować listingi produktów, aby zwiększyć rankingi i współczynnik konwersji. 

Optymalizacja zdjęć produktów 

Należy skupić się przede wszystkim na optymalizacji:  

  • Zdjęcia głównego 
  • Zdjęć dodatkowych 

Zdjęcie główne pomaga zdobyć kliknięcie, natomiast zdjęcia dodatkowe przekształcają potencjalnych klientów w kupujących 

Zdjęcie główne produktu powinno: 

  • Mieć czyste białe tło 
  • Brak nałożonych na zdjęcie plakietek lub tekstu 
  • Przedstawiać produkt bez opakowania 
  • Być kwadratowe 
  • Mieć wyciętą całą dodatkową białą przestrzeń 
  • Być jak najwyższej jakości 
  • Wykorzystać całą dostępną przestrzeń (aby produkt był dobrze widoczny) 

Zdjęcia dodatkowe powinny: 

  • Posiadać dowolny kolor tła (zdjęcia lifestyle’owe pokazujące produkt w użyciu) 
  • Być kwadratowe 
  • Być jak najwyższej jakości 
  • Używać nakładek tekstowych, aby przekazać dodatkowe korzyści produktu 
  • Wykorzystać wszystkie 9 miejsc na zdjęcia produktów 
  • Pokazywać korzyści z używania produktu 
  • Powtarzać informacje zawarte w Bullet Points 
  • Pokazywać realne wymiary produktu 

Zwiększ liczbę opinii o Twoich produktach na Amazon 

opinie o produktach amazon

Im więcej masz opinii, tym bardziej prawdopodobne, że klienci zaufają Twojemu produktowi i dokonają zakupu.  Zdobywanie pozytywnych recenzji jest również czynnikiem rankingowym dla algorytmu A10, który Amazon wykorzystuje do wyboru produktów, które zdobywają najwyższe pozycje w wyszukiwarkach. 

Istnieje kilka sposobów, aby pozyskać więcej opinii od klientów m.in.: 

  • Stwórz wkładki produktowe z prośbą o podzielenie się opinią, które Twoi dostawcy dorzucą do opakowań podczas przygotowań produktu do wysyłki 
  • Wysyłaj wiadomości uzupełniające, aby zaoferować wsparcie i poprosić o wszelkie opinie 
  • Zaoferuj ekskluzywne promocje/zniżki w zamian za wystawienie opinii 
  • Skorzystaj z programu Amazon VINE 

Pamiętaj jednak, że gdybyś bezpośrednio poprosił klientów o pozytywną opinię mogłoby to naruszyć warunki Amazona. Wolno Ci jednak odezwać się do klienta, aby upewnić się, że jest on zadowolony z zakupu i zaoferować mu wsparcie, jeśli tego potrzebuje. Oferując ten poziom usług, klienci będą czuli się znacznie bardziej zobowiązani, aby chcieć zostawić pozytywną informację zwrotną w postaci opinii, ale taka opinia nie może być specjalnie poproszona. 

Krok 3 – Przygotuj towar w magazynie 

amazon fba

Brak zapasów towaru w magazynie może spowodować, że Twój organiczny ranking spadnie, podczas gdy Ty czekasz na dosyłkę. Twój ranking wyszukiwania powinien być utrzymany za wszelką cenę, więc zabezpieczenie odpowiednich ilości w magazynie przed Amazon Prime Day 2023 jest niezbędne i powinno uwzględniać spodziewany wzrost sprzedaży podczas tego wydarzenia. 

Ile towaru zabezpieczyć na magazynie przed Amazon Prime Day 2023? 

Podczas Prime Day sprzedawcy doświadczają średnio 3 razy wyższej sprzedaży niż podczas standardowych dni, a w niektórych przypadkach nawet jeszcze wyższej.  

Możesz skorzystać z prostej zasady: oblicz swoją średnią dzienną sprzedaż na produkt, pomnóż ją razy trzy, a następnie podwój (ponieważ Prime Day jest 2-dniowym wydarzeniem). 

Jak zwiększyć limity pojemności magazynu FBA? 

Dla nowych sprzedawców lub sprzedawców ze słabym wskaźnikiem Inventory Performance Index (IPI) zwiększenie pojemności magazynu FBA nie jest możliwe. Jeśli trzymasz zapasy zbyt długo lub masz niski „sell-through rate”, to Twój wynik IPI może być zbyt niski, aby Amazon chciał zwiększyć pojemność magazynu FBA.   

Najlepszym sposobem poprawienia wyniku IPI jest zwiększenie współczynnika sell-through. W naturalny sposób pomniejsza on Twój wynik nadmiaru zapasów, poprzez przesunięcie produktów, które były zbyt długo w magazynie. 

Amazon chce, aby Twoje produkty spędzały jak najmniej czasu w ich centrach logistycznych, więc zwiększenie wskaźnika sprzedaży i zmniejszenie wyniku nadmiaru zapasów może pomóc Ci uzyskać wyższy IPI, co skutkuje większą dostępnością magazynu FBA. 

Krok 4 – Zaoferuj FBM, jeśli osiągnąłeś pojemność magazynu FBA 

Jeśli maksymalnie wykorzystałeś pojemność swojego magazynu FBA i nie masz wystarczającej ilości zapasów, aby zaspokoić popyt związany z wyprzedażami z okazji Prime Day, wtedy sensowne jest zaoferowanie sprzedaży FBM. 

FBM oznacza „Fulfilled By Merchant” i oznacza, że przechowujesz produkty w swoim domu lub lokalnym magazynie i dbasz o ich wysyłkę za pomocą własnych usług kurierskich lub Amazon Shipping Services. 

Posiadanie planu awaryjnego jest kluczowe, jeśli chodzi o sukces podczas Prime Day, zwłaszcza jeśli nie jesteś w stanie zwiększyć pojemności magazynu z FBA. Twoje zapasy FBM automatycznie otrzymają Buy Box i będziesz mógł sam zrealizować zamówienia. 

Krok 5 – Uruchom reklamy Amazon Ads PPC 

amazon PPC reklama

Uruchomienie reklam PPC (ang. Pay Per Click) to świetny sposób, aby kierować ruch na swoje produkty i zapewnić im wzrosty w rankingach. 

Możesz stworzyć kampanie targetowane specjalnie pod Prime Day, np. z wyższym budżetem niż na co dzień. Budżet reklamowy powinien odzwierciedlać sprzedaż, którą przewidujesz podczas tego wydarzenia. Oblicz więc dodatkowy koszt w stosunku do potencjalnego zysku, a następnie zdecyduj, ile chcesz wydać na kampanie. 

Dobrym pomysłem jest uruchomienie reklam PPC w miesiącach poprzedzających Prime Day, aby poprawić swoje organiczne rankingi. 

Kiedy już będziesz miał sprzedaż i konwersje pochodzące z kampanii PPC, nie zapomnij o monitorowaniu i optymalizowaniu swoich kampanii. Sposobem na to jest regularne sprawdzanie wydajności i dostosowywanie ofert lub dodawanie/usuwanie słów kluczowych w zależności od tego, które z nich radzą sobie najlepiej. 

Jesteś już gotowy na Amazon Prime Day 2023? 

Amazon Prime Day to globalne wydarzenie zakupowe ekskluzywne dla członków Amazon Prime, oferujące niesamowite oferty i zniżki na różne produkty. 

  • Przygotuj swoje zapasy i stwórz kampanie skierowane do kupujących Amazon podczas wydarzenia.  
  • Upewnij się, że monitorujesz poziom zapasów przez cały czas i w razie potrzeby zwiększ pojemność magazynu 
  • Powinieneś również uruchomić reklamy PPC, aby zwiększyć widoczność swoich produktów i stworzyć plan awaryjny ze sprzedażą FBM na wypadek, gdyby Twoje zapasy FBA wyczerpały się.  
  • Aby zyskać większy traffic na swoich produktach – możesz wykorzystać platformy mediów społecznościowych (np. Facebook) czy kampanie Google Ads. W ten sposób zwiększysz swoje kanały sprzedaży i wpłyniesz pozytywnie na rankingi Twoich produktów na Amazon. 

Prime Day oferuje szeroką gamę ofert, w tym zniżki na elektronikę, urządzenia gospodarstwa domowego i meble, moda, zabawki… 

Zabawki, elektronika, sprzęt AGD i moda to jedne z najbardziej dochodowych kategorii produktów na Prime Day. Inne popularne kategorie obejmują produkty kosmetyczne i artykuły dla zwierząt domowych. 

Top 2 najbardziej dochodowe kategorie na Amazon Prime Day to: 

#1: Zabawki i artykuły dla dzieci i niemowląt (32%) 

#2: Elektronika, komputery i narzędzia biurowe (21%) 

Powodzenia podczas przygotowań do Amazon Prime Day 2023!  

Serdecznie zachęcamy do skontaktowania się z naszą firmą, jeśli planujesz wziąć udział w Amazon Prime Day 2023 i potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu swoich produktów, aby odnieść sukces w tym wydarzeniu. Nasi eksperci pomogą Ci zoptymalizować Twoją ofertę, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów i zwiększyć Twoje szanse na osiągnięcie wysokich wyników sprzedaży. 

Sprzedajmy to razem! 

Ponad 7-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym, a od 3 lat również współpracująca i tworząca projekty z zakresu sprzedaży na Amazon. Zawodowo zajmuje się m.in. content writingiem, prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online i dobrego jedzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry