Smartbuyers - obsługa sprzedaży Amazon

Audyt produktów na Amazonie

Zaufaj naszemu doświadczeniu. Od ponad 10 lat zajmujemy się prowadzeniem sprzedaży na Amazon.

Smartbuyers należy do grupy autoryzowanych przez Amazon SPN* dostawców usług i rozwiązań technologicznych.

*Amazon, Amazon Service Provider Network, Amazon SPN, and Amazon SPN logo are trademarks of Amazon.com, Inc. or its affiliates.

Dlaczego Twoje produkty na Amazonie potrzebują audytu?

Łatwo jest stwierdzić, że produkt się nie sprzedaje, trudniej jednak określić dokładnie i szczegółowo – dlaczego się nie sprzedaje. Audyt produktu na Amazon to usługa obejmująca dogłębną analizę konkretnych ASIN-ów na Twoim koncie sprzedażowym. Bierzemy pod lupę każdy ASIN osobno i kolejno przechodzimy przez wszystkie jego parametry, by ostatecznie ocenić skuteczność dotychczas podjętych działań na koncie sprzedażowym, odkryć całkowity potencjał produktu i zaproponować tylko te rozwiązania, które skutecznie zbudują sprzedaż na podanym, konkretnym ASIN-ie.

Jakie ASIN-y mogą podlegać audytowi?

Przedmiotem audytu jest zwykle 5-10 ASIN-ów. Pierwszy krok, to przejrzenie całej dostępnej historii sprzedażowej, znajdującej się w raportach na Twoim koncie na Amazonie. Na podstawie danych historycznych, wybieramy te ASIN-y, które podczas całego okresu sprzedaży notowały najlepsze wyniki. Dlaczego akurat te? Otóż to one właśnie mają największy potencjał sprzedażowy i po zastosowaniu naszych rekomendacji poaudytowych, będziesz w stanie znacznie podnieść wysokość ich sprzedaży. 

Oczywiście niejednokrotnie trafiają do nas sprzedawcy, proszący o informację, dlaczego dany produkt w ogóle nie notuje sprzedaży. W takiej sytuacji przeprowadzamy również audyty ASIN-ów wskazanych przez sprzedawcę. Także tych, na których nie ma dostępnej historii sprzedażowej. Efekt każdego z audytów jest ten sam – chcemy pomóc Ci zbudować sprzedaż. Odkryjemy dlaczego produkt się nie sprzedaje i wskażemy Ci dokładnie, krok po kroku, co należy zrobić, aby ta sprzedaż nie tylko się pojawiła, lecz także przynosiła zysk.

Skupiamy się na ASIN-ach

Każdy ASIN poddawany audytowi przechodzi przez ściśle określony proces. Dzięki takiemu schematowi pracy nad produktem, jesteśmy w stanie poznać produkt od podszewki, zrozumieć go i wyciągnąć wnioski właściwe tylko dla tego jednego konkretnego ASIN’a. Każdy produkt bowiem ma zupełnie inną specyfikację, potrzeby, wymagania i inaczej się zachowuje, gdy trafia do sprzedaży na Amazonie.

Proces audytu produktu na Amazonie

  1. Analiza danych historycznych na koncie sprzedażowym
  2. Sprawdzenie jakości elementów listingu tj. zdjęcia, tytuł, bullet points, description, cena, search terms
  3. Sprawdzenie liczby ocen oraz opinii o produkcie na platformie Amazon
  4. Sporządzenie raportu zawierającego listę słów kluczowych audytowanego produktu wraz z ich rankingiem organicznym w wyszukiwarce Amazon w celu sprawdzenia aktualnego stanu pozycjonowania
  5. Sporządzenie raportu porównawczego do produktu konkurencyjnego o wysokiej sprzedaży zawierającego podstawowe statystyki o stanie pozycjonowania w celu określenia potencjału sprzedażowego
  6. Wskazanie optymalnych słów kluczowych dla audytowanego ASIN-a na podstawie analizy porównawczej z konkurencyjnymi produktami 
  7. Sprawdzenie stanu prowadzonych kampanii PPC oraz słów kluczowych używanych do wyświetlania reklam
  8. Podsumowanie informacji zawartych w audycie we wcześniejszych krokach wskazujące słabe punkty
  9. Rekomendacje skutecznych działań sprzedażowo-marketingowych jakie należy podjąć by sprzedaż produktu wzrosła

Otrzymasz od nas audyt produktu na Amazonie, ale co dalej?

W audycie wskażemy Ci dokładnie, które elementy blokują Twój wzrost sprzedaży na danym ASIN-ie. Jednocześnie zaproponujemy zmiany, które zniwelują te problemy i odblokują potencjał produktu. W tym momencie możemy zająć się ‘uzdrawianiem’ Twojego konta, a więc naniesieniem wszelkich potrzebnych zmian w każdym z audytowanych ASIN-ów. Nie zostawimy Cię jednak z niczym – na końcu audytu otrzymasz bonusowe rekomendacje działań, po podjęciu których będziesz w stanie jeszcze bardziej podkręcić swoją sprzedaż na Amazonie. 

Amazon umożliwia naprawdę wiele różnorodnych aktywności sprzedażowo-marketingowych. Posiadanie przemyślanej strategii budowania sprzedaży na wielu płaszczyznach i z wykorzystaniem różnych narzędzi to droga prowadząca tylko do sukcesu. Zaufaj naszemu doświadczeniu, praktykujemy to od lat!

Zapytaj o audyt Twoich produktów na Amazonie

Zapytaj o audyt produktów na Amazonie

Wypełnij formularz

*pole wymagane

Dane wpisane w formularzu kontaktowym będą wykorzystane do jednorazowego kontaktu i nie  będą przetwarzane.

Przewiń do góry