Obsługa i rejestracja marki na Amazonie

Udostępnij artykuł
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Amazon jest już obecny w Polsce. To czas dla przedsiębiorców z obszaru e-commerce na obranie nowej strategii. Jak się do tego zabrać?

Dlaczego warto postawić na e-commerce na platformie Amazon?

Platforma Amazon jest największą platformą e-commerce na świecie. Oferuje ona dostęp do ofert z rynku lokalnego i międzynarodowego, codziennie przeglądają ją miliony użytkowników, a sprawdzona infrastruktura logistyczna sprawia, że biznesy e-commerce mogą otwierać się na nowe możliwości w skali globalnej. Korzyści ze sprzedawania na Amazonie jest wiele, jednak trzeba pamiętać o tym, że wejście tak dużego gracza do Polski wiąże się także ze zmianą strategii i dostosowaniem się do konkurowania z zupełnie nowymi graczami na rynku. Odpowiednio dostosowana do realiów serwisu strategia pozwala na maksymalizowanie zysku generowanego przez daną firmę, z kolei niewłaściwe kroki mogą szybko okazać się tragiczne w skutkach dla sprzedaży. Obsługa sklepu na Amazonie daje więc możliwość szybkiego rozwoju i eksploatowania zasobów kolejnego istotnego serwisu e-commerce na naszym rynku. By jednak myśleć o tym, jak kształtować strategię w obliczu działalności na Amazonie, trzeba najpierw pomyśleć o tym, jak wejść w jego „ekosystem”.

Rejestracja marki na Amazonie – warto zacząć od kwestii ochrony znaku towarowego

Techniczne aspekty związane z rejestracją marki na Amazonie nie są skomplikowane, aczkolwiek mogą zużyć sporo zasobów, w tym czasu, jeśli procedurami zajmują się osoby niezaznajomione ze specyfiką funkcjonowania tego serwisu. Jednak zanim zyskamy status Amazon Seller lub Amazon Vendor, musimy zadbać o skuteczną ochronę naszego znaku towarowego. Osoby, które chcą skorzystać z nowego kanału dystrybucji, jaki zapewnia Amazon, powinny zainteresować się unijnymi standardami ochrony znaku towarowego. Sam Amazon posiada wewnętrzny system „Amazon Brand Registry”, jednak zanim się nim zajmiemy, skupmy się na rejestracji marki w EUIPO. European Union Intellectual Organisation to organ działający na terenie całej UE. Amazon, pomimo swojego międzynarodowego charakteru, musi zastosować się do standardów prawodawstwa obowiązującego na terenie, na którym operuje. Dlatego rejestracja w tej unijnej organizacji jest pierwszym krokiem do tego, by móc starać się o certyfikat marki na serwisie Amazon.

By zarejestrować się w EUIPO należy złożyć wniosek (np. online), uiścić opłatę, a potem oczekiwać na publikację zarejestrowanego znaku. Okres oczekiwania na weryfikację wniosku o rejestrację w EUIPO może trwać kilka miesięcy. Sama kwota, którą za certyfikat przyjdzie zapłacić, różni się w zależności od tego, o jakiej marce mówimy. Opłata waha się od 850 EUR do 1150 EUR w zależności od klasy towarów i usług.

Posiadam certyfikat EUIPO – co teraz?

Właściwa rejestracja marki na Amazonie zaczyna się od momentu posiadania certyfikatu EUIPO. Teraz czas na założenie konta na Amazon, dostosowanie go do standardów platformy, a także zarejestrowaniu się w Brand Registry. Procedura ta nie musi być skomplikowana, warto skorzystać w jej trakcie z profesjonalnego wsparcia osób zaznajomionych nie tylko z funkcjonalnością serwisu, ale także skuteczną promocją na nim, targetowaniem, czy tworzenia dedykowanego sklepu marki – tzw. Store Front. Wszystko to ma znaczenie dla skuteczności sprzedaży na platformie Amazon i spełnieniu jej oczekiwań.

Czym jest Store Front?

Na etapie rejestrowania się w Brand Registry możemy spotkać się z określeniem Store Front. To miejsce, w którym wyświetla się nasza oferta. Jest to swego rodzaju odrębny sklep marki w ramach serwisu Amazon – tzw. Shop in Shop. Odpowiednie zagospodarowanie Store Front jest kluczowe dla skutecznego przedstawienia oferty, zwrócenia uwagi odwiedzających witrynę na walory naszych usług i stworzenie pozytywnego wizerunku naszej marki w percepcji klienta. Z funkcjonalności Store Front zdecydowanie warto skorzystać, szczególnie jeśli poza Amazonem działamy na innych serwisach i mamy już gotowe materiały. W innej sytuacji warto zadbać o stworzenie ich od nowa. Sam Store Front daje możliwość analizowania podstawowych danych na temat ruchu na naszej stronie. To istotne przede wszystkim z perspektywy kampanii reklamowych w ramach naszej oferty na serwisie Amazon. Warto zadbać o to, by za tworzenie Store Frontu zabrał się zespół ekspertów, którzy mają doświadczenie w dobieraniu atrakcyjnego designu, dopasowaniu treści do celów reklamowych i informacyjnych, a także znają specyfikę funkcjonowania serwisu Amazon.

Na czym polega obsługa marki na Amazonie?

W ramach naszej działalności udzielamy wsparcia związanego nie tylko z procedurą rejestrowania marki w ekosystemie Amazona, ale także oferujemy szereg usług powiązanych z działalnością na tym serwisie. Obsługa marki daje szansę na skuteczne zarządzanie kontem Brand Registry. Amazon udostępnia wiele narzędzi, które umożliwiają skuteczne „odnalezienie się” na platformie i zaistnienie w świadomości grupy docelowej. W ramach Smartbuyers Ltd. zajmujemy się optymalizacją contentu produktowego, tworzeniem Store Front zgodnie z aktualnymi trendami i bogatym doświadczeniem, zarządzaniem narzędziami udostępnionymi przez markę Amazon, a także prowadzeniem działań marketingowo-reklamowych. Nasze działania mają sprawić, że dana marka zacznie osiągać lepsze zyski ze swojej działalności na serwisie Amazon.

Dziennikarz z zamiłowaniem do nowych technologii. Dziewięcioletnie doświadczenie w tworzeniu treści o tematyce technologicznej & IT. Pisywał dla takich portali jak m.in. KomputerŚwiat, PCLab, Tabletowo czy SpeedTest.pl. Przez rok prowadził firmę transportową, co pozwoliło mu z pierwszej ręki poznać charakter branży TSL (Transport-Spedycja-Logistyka).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry