amazon marki transparency

Możesz ochronić swoją markę na Amazonie przed podróbkami – Amazon Transparency

Udostępnij artykuł
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email
Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon?

Jeśli jesteś zarejestrowanym właścicielem marki na Amazon w Brand Registry, to ten temat powinien Cię zainteresować. Amazon przydziela produktom odznakę Transparency, która wskazuje kupującym, że Twój produkt jest uwierzytelniony przez Transparency w sklepach Amazon. W ten sposób Amazon jednocześnie upewnia kupujących, że produkt z taką odznaką nie jest podróbką, a oryginalnym produktem oferowanym przez właściciela marki. Jak uzyskać odznakę Transparency, gdy jest się właścicielem marki na Amazon? O tym w dzisiejszym artykule.  

Dlaczego ochrona marki na Amazonie jest taka ważna? 

Podróbka – słowo, które wywołuje uczucie strachu u właścicieli każdej marki. Ni mniej, ni więcej oznacza ono, że jest tam ktoś, kto sprzedaje tanie kopie Twoich produktów, obniżając wiarygodność Twojej marki i kradnąc Twoje zyski.  

Podróbki są poważnym problemem tak długo, jak długo istnieją marki. Amazon jednak nie traktuje tej kwestii lekko. Fałszywe produkty na Amazonie przynoszą bowiem gigantowi e-commerce straty w wysokości setek miliardów dolarów rocznie.   

Sprzedaż podrobionych produktów niskiej jakości nie tylko prowadzi do złych doświadczeń klientów, lecz także szkodzi zarówno Amazonowi, jak i sprzedawcom na Amazonie. Dlatego też tak ważne jest – również dla sprzedawcy – zadbanie o ochronę swojej marki na Amazonie. 

Jak działa program Amazon Transparency? 

Program Transparency wykorzystuje złożony system znakowania produktów, aby systematycznie eliminować zagrożenie, że podrobione produkty trafią do klientów.   

Za każdym razem, gdy właściciel marki na Amazon zgłasza się do programu Amazon Transparency, otrzymuje on serię unikalnych kodów kreskowych 2D w kształcie litery T. Kody te są następnie dołączane do opakowania produktu. W przeciwieństwie do kodów UPC lub GTIN, które są specyficzne dla marek i zwykle uważane za mało skuteczne, kod Amazon Transparency jest unikalny dla poszczególnych przedmiotów.  

Przed wysłaniem dowolnego przedmiotu do kupującego, Amazon zeskanuje kod kreskowy, aby zweryfikować jego autentyczność. Każdy przedmiot bez kodu kreskowego lub z nieudanym testem autentyczności zostanie poddany kontroli i oznaczony jako potencjalna podróbka. 

Amazon udostępnia również aplikację mobilną Transparency, za pomocą której kupujący mogą łatwo sprawdzić i zweryfikować produkty zakupione online chronione przez Transparency. Po zeskanowaniu kodu QR produktu, aplikacja wyświetli zielony ptaszek, jeśli kod jest ważny, a czerwony krzyżyk – jeśli nie jest. 

Źródło: Amazon Seller University 

Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:

Co z programem Amazon Transparency w przypadku sprzedaży FBM? 

Amazon oferuje sprzedawcom dwie opcje sprzedaży w celu realizacji zamówień: Fulfillment by Amazon (FBA) lub samodzielne realizowanie zamówień poprzez Fulfillment by Merchant (FBM). Gdy sprzedawcy korzystają z FBA, mogą przechowywać swoje produkty w centrach logistycznych Amazona, a po zakupie produktu to Amazon zajmuje się pakowaniem i wysyłką zamówienia. 

Jeśli natomiast jesteś sprzedawcą FBM korzystającym z programu Amazon Transparency, Amazon każdorazowo poprosi Cię o unikalny kod Transparency dla każdego sprzedawanego przez Ciebie przedmiotu.  

W ten sposób Amazon upewnia się, że tylko autentyczne produkty są dostarczane do klientów końcowych. Mimo że Amazon wygeneruje dla Ciebie kody Transparency, jako sprzedawca masz obowiązek dostarczyć Amazonowi kody, których używasz dla swoich produktów FBM.  

Pamiętaj, że każdy wysłany produkt FBM będzie wymagał unikalnego kodu Transparency, który zostanie naniesiony na opakowanie produktu. 

Ile kosztuje program Amazon Transparency? 

amazon transparency

Źródło: https://brandservices.amazon.com/transparency  

Chociaż Amazon nie ujawnia swojej polityki cenowej dotyczącej programu Amazon Transparency, marki mogą oczekiwać, że zapłacą od 0,01 do 0,05 USD za kod kreskowy, w zależności od liczby przedmiotów zakwalifikowanych do programu.  

Załóżmy, że masz 1000 sztuk swojego produktu – maksymalna kwota, jaką będziesz musiał zapłacić za uwierzytelnienie swoich produktów wyniesie około 50 dolarów.   

Zainteresowanie się tematem programu Amazon Transparency zaleca się szczególnie sprzedawcom oferującym drogie bądź luksusowe przedmioty, ponieważ w ten sposób mogą oni zapobiec stratom poniesionym z powodu obecnych na rynku podróbek ich produktów. W programie mogą uczestniczyć jednak wszyscy sprzedawcy na Amazon, którzy chcą zabezpieczyć się przed nieuczciwą konkurencją. 

Kolejnym wydatkiem, który należy uwzględnić podczas korzystania z programu Transparency jest koszt etykietowania. Kody Transparency mogą być umieszczane na sprzedawanych przedmiotach za pomocą naklejek. Chociaż można uprościć ten proces poprzez zlecenie etykietowania dostawcy już na etapie produkcji, zwykle jest to po prostu droższa opcja. 

Rada dla sprzedawców: Dobrym pomysłem jest samodzielne nanoszenie kodów kreskowych Transparency przy użyciu drukarek, które implementują te kody podczas procesu pakowania.  

Jak dołączyć do programu Amazon Transparency? 

Aby uczestniczyć w programie Amazon Transparency, sprzedawcy muszą spełnić pewne kryteria określone przez Amazon.  

Jako sprzedawca musisz: 

  1. Być prawowitym właścicielem marki oraz być w stanie to udowodnić 
  2. Umieścić na swoich produktach numer GTIN (Global Trade Item Number), taki jak kod kreskowy UPC, ISBN lub EAN 
  3. Być w stanie zamieścić unikalne kody Transparency na każdym produkowanym przez siebie przedmiocie 

Jeśli możesz spełnić wszystkie powyższe kryteria, przejdź do strony Amazon Transparency i kliknij przycisk „Rozpocznij”, aby dołączyć do programu. 

Dlaczego warto zgłosić swoją markę do programu Amazon Transparency? 

program transparency amazon

Program jest korzystny zarówno dla marek, jak i kupujących przez Amazon. Oto kilka powodów, dla których jako sprzedawca powinieneś go rozważyć: 

1. Możesz zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży 

Podrobione towary są często gorszej jakości, a wykonane pod markami innych firm są sprzedawane niczego niepodejrzewającym kupującym. Jest to więc ogromny problem dla firm, które handlują markowymi towarami. Fałszerze kradną sprzedaż legalnym firmom i jako tacy są ich bezpośrednimi konkurentami. 

Program Amazon Transparency uniemożliwia sprzedaż Twoich przedmiotów przez nieuprawnionego sprzedawcę, ponieważ nie posiada on unikalnych kodów generowanych przez Amazon Transparency. Jeśli inny sprzedawca będzie próbował sprzedać Twój produkt i nie będzie w stanie podać unikalnego kodu Transparency, przedmiot ten zostanie oznaczony jako fałszywy i nie zostanie dostarczony klientom końcowym. 

W taki sposób pomagasz Amazonowi identyfikować i eliminować takich sprzedawców podróbek, a jako sprzedawca możesz zwiększyć swoje zyski, ponieważ kupujący nie będą mieli możliwości zakupu podróbki, więc dokonają zakupu na Twoich listingach.  

2. Masz realny wpływ na jakość rynku, na którym operujesz 

Fałszerze to oszuści, którzy dążą do zakłócenia działalności legalnych firm internetowych. Tworzą oni oferty produktów, których nie produkują i próbują wyciągnąć pieniądze od klientów sprzedając takie podrobione produkty. Zazwyczaj zarabiają na sprzedaży dzięki obniżonym cenom lub sprzedając podróbki dystrybutorom, którzy następnie odsprzedają te towary konsumentom końcowym.  

Taka sytuacja jest niebezpieczna dla Twojej firmy, ponieważ fałszywi sprzedawcy podcinają Ci ceny i zabierają Twoich potencjalnych klientów. Ponadto, szkodzą również reputacji Twojej marki, ponieważ klienci zakładają, że to Twoja marka sprzedaje te produkty.

3. Zapobiegasz złym recenzjom produktów 

To oczywiste, że klienci będą niezadowoleni, jeśli otrzymają podróbki produktów. Ostatnią rzeczą, jaką chciałbyś, aby zrobili, jest napisanie negatywnej recenzji na Twoim profilu w mediach społecznościowych lub na stronie produktu. Może to nawet zrujnować wizerunek Twojej marki, ponieważ przyjmuje się, że blisko 80% procent użytkowników ufa recenzjom online. Program Transparency może ochronić Cię przed wszystkimi takimi wpadkami i zabezpieczyć reputację Twojej marki na Amazon. 

Program Amazon Transparency dla właścicieli marek na Amazonie 

Program Transparency chroni markę sprzedawcy na Amazonie oraz kupujących poprzez zapewnienie, że każdy wysłany produkt jest produktem autentycznym, oryginalnym. 

Dla sprzedawców na Amazon, program Transparency jest jednym z najlepszych sposobów na walkę z nieuczciwą konkurencją, która swoje zyski czerpie ze sprzedaży podróbek. Nie ma więc na co czekać – skorzystaj z tego typu ochrony, jeśli problemem Twojego biznesu są sprzedawcy podrobionych produktów, Twój biznes jedynie na tym zyska i to na wielu obszarach. 

Ponad 7-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym, a od 3 lat również współpracująca i tworząca projekty z zakresu sprzedaży na Amazon. Zawodowo zajmuje się m.in. content writingiem, prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online i dobrego jedzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry