success case amazon

Produkty naszych klientów są w BESTSELLERACH na Amazon! | SUCCESS CASE

Udostępnij artykuł
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email
Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon?

Z radością chcieliśmy podzielić się naszymi sukcesami w skutecznym budowaniu sprzedaży na platformie Amazon dla naszych klientów – szczególnie na rynku niemieckim. Dzięki kilkumiesięcznej, przemyślanej pracy całego zespołu doprowadziliśmy produkty naszych klientów do bestsellerów na Amazon.de. Zdradzamy, w jaki sposób udało nam się to osiągnąć! 

Nie tylko prowadzenie i obsługa konta na Amazon 

Naszym klientom oferujemy zarówno podstawową obsługę konta na Amazon, która głównie skupia się na pracach utrzymaniowych i administracyjnych na koncie Amazon, jak i obsługę PRO – ta natomiast jest rozszerzona o skuteczne budowanie sprzedaży na produktach naszych klientów 

W opisanym success case przedstawiamy właśnie realne wyniki naszych prac nad rozkręceniem sprzedaży na przykładzie naszych 2 klientów.  

Po ponad 10 latach sprzedaży e-commerce na różnych marketplace’ach wiemy, że bez solidnej analityki, testów i przemyślanej strategii działania bardzo trudno jest wyprowadzić produkt do poziomu satysfakcjonującej sprzedaży, a co dopiero do rangi bestsellera na Amazon. 

Zobacz poprzedni Success Case: Jak zbudowaliśmy sprzedaż na Amazonie od zera

Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:

Od zera do BESTSELLERA, czyli jak to się zaczęło… 

Obaj klienci zgłosili się do nas na początku swojej drogi na Amazon – swoje prace rozpoczęliśmy więc od katalogowania produktów do bazy produktów Amazona. Zanim jednak produkty naszych klientów stały się dostępne dla klientów końcowych na marketplace – podjęliśmy cały szereg działań analitycznych i contentowych ukierunkowanych na osiągnięcie zdolności do budowania zasięgów, co w efekcie pozwoliło na ich jak najlepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwań. 

Każdy produkt opracowaliśmy uwzględniając jego konkurencję tzw. bestsellery w kategorii oraz wykonaliśmy dla nich analizę potencjału sprzedaży na danym rynku. Dzięki uzyskanym w ten sposób danym analitycznym, mogliśmy wytypować zestaw najlepiej konwertujących fraz kluczowych, które zastosowaliśmy w opisach, backendzie oraz – nieco później – również w kampaniach Amazon Ads.  

fazy kluczowe amazon

Kluczem do dobrego pozycjonowania są przede wszystkim odpowiednio dobrane frazy kluczowe, a następnie prawidłowe ich przypisanie w poszczególnych atrybutach listingu. Same opisy produktów są przygotowywane przez naszych copywriterów, którzy dostosowują je pod algorytm A10 Amazona przy jednoczesnym zachowaniu ich atrakcyjności dla kupującego i mając w pamięci konkurencyjne listingi. Wszystkie treści na listingach przeszły dodatkowo proofreading przez native speakera języka niemieckiego, co pozwala na zachowanie wysokiej jakości ich tłumaczeń.

listing Amazon

Produkt klienta Magiczna Szafa na Amazon.de:

https://www.amazon.de/dp/B0BBW4NX9X

Produkty już dodane do katalogu Amazon – co dalej?

Audyty i nieustanna optymalizacja. Zespół naszych specjalistów na bieżąco monitorował – i monitoruje dalej – wyniki organicznego pozycjonowania produktów umieszczonych w katalogu Amazon. Reagujemy na każde zmiany w pozycjonowaniu produktu, dodajemy trendujące frazy kluczowe i wykluczamy te niekonwertujące.

Mógłbyś teraz pomyśleć, że dobrze przygotowany opis i frazy kluczowe pozwolą Twojemu produktowi stać się bestsellerem. Nic bardziej mylnego! To jest dopiero pierwszy krok w budowaniu sprzedaży na Amazon. Kolejnym krokiem powinno być wykonanie analizy konkurencji pod katem atrakcyjności ceny a następnie niezwłoczne uruchomienie kampanii reklamowych Amazon Ads.

Kampanie reklamowe Amazon Ads

Ruch na listingu to woda na młyn dla algorytmów Amazona. Nawet najlepiej opracowany listing bez kampanii reklamowych może pozostać niezauważony przez kupujących. Amazon uwielbia traffic z różnych kanałów (o tym w dalszej części artykułu), dlatego też mając zupełnie nowy produkt bez historii sprzedażowej na Amazon (przypadek opisywanych dziś naszych klientów) – należy natychmiast uruchomić kampanie Amazon Ads.

Brak historii sprzedażowej to problem również przy kampaniach, ponieważ pierwszy okres ich aktywności, to głównie testowanie i optymalizacja. Nasi specjaliści na bieżąco monitorowali wyniki i wskaźniki ROAS kampanii i choć początkowo były one poniżej poziomu opłacalności (co jest zupełnie normalne przy nowych produktach) – po wprowadzeniu szeregu działań optymalizacyjnych – zaczęły przynosić oczekiwane rezultaty, czyli zysk.

Optymalizacja, optymalizacja i jeszcze raz optymalizacja

Dane analityczne są aktualne na dzień ich sprawdzania, dlatego też duży nacisk podczas budowania sprzedaży dla naszych klientów kładziemy na optymalizację naszych działań i aktualizację naszej wiedzy na temat wyników sprzedażowych i trendujących fraz kluczowych.

Tylko w ten sposób możemy zmaksymalizować skuteczność podejmowanych przez nas działań ukierunkowanych nie tylko na wzrost sprzedaży, lecz także na minimalizację kosztów pozyskiwania trafficu na produkty naszych klientów. Celem ostatecznym bowiem prowadzenia przez nas sprzedaży dla naszych klientów jest uczynienie biznesu na Amazon rentownym dla klienta.

Regularnie przeprowadzamy więc dla naszych klientów audyty listingów w poszukiwaniu elementów, które należałoby poprawić – mając na uwadze właśnie zmieniające się warunki na Amazon marketplace. Bierzemy pod uwagę wyniki konkurencyjnych produktów w kategorii, powtarzamy badania potencjału i analizy rynku, aby zareagować naszymi działaniami w odpowiednim momencie.

Inne sposoby pozyskiwania trafficu na listingi Amazon

Jak wspominaliśmy we wcześniejszej części artykułu – Amazon uwielbia traffic na listingach. Algorytmy odczytują traffic na produkcie jako wskazówkę, że produkt jest warty polecania, popularny, w związku z czym wszelkie działania generujące ruch na listingi Amazon przekładają się pośrednio także na wyższe pozycje organiczne w wyszukiwarce Amazon.

Tak, w ten sposób działają również kampanie Amazon Ads.

Sposobów na pozyskanie trafficu spoza Amazon jest całe mnóstwo. Jednym z nich może być przygotowanie artykułu tematycznego, w którym zamieszczone są linki do listingów produktowych klienta.

Taki artykuł opublikowaliśmy m.in. dla klienta Magiczna Szafa:

https://smartbuyers24.de/der-zauber-einer-piniata/

Samo opublikowanie artykułu pozwala docelowo na zbudowanie trafficu organicznego spoza Amazon – w tym przypadku z wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie w Google to jednak wielomiesięczny proces, który bez odpowiedniego “wspomagania” niekoniecznie zakończy się sukcesem.

Artykuły tematyczne przy okazji mogą mieć też cele towarzyszące np. pozyskiwanie opinii, rabaty na zakup czy budowanie marki. Wszelkie cele takich artykułów ustalamy z klientem, aby były one zbieżne z jego celami biznesowymi i aby pełny potencjał artykułu był wykorzystany w danej sytuacji.

Jak jednak szybko przełożyć artykuł na realny traffic na Amazon? Z pomocą przychodzą kampanie Google Ads, Youtube czy Facebook. Każde z tych źródeł ruchu jest poszerzaniem zasięgów produktu, co finalnie przekłada się na więcej sprzedanych sztuk, ale też właśnie na organiczne zasięgi produktu na Amazon.

Pewnie teraz myślisz: “Dobrze, jednak to wszystko to są koszty reklam, mój biznes tego nie udźwignie”. Jasne, dodatkowe koszty często budzą obawy u naszych klientów. Niemniej, wszystkie te działania to naczynia połączone, które realnie na siebie oddziałują. Odpowiednio zastosowane wielotorowe działania są w stanie przynieść satysfakcjonującą sprzedaż na Amazon.

Niżej prezentujemy wzrost sprzedaży na przykładzie [Klient Anonimowy] – przedstawiony okres na wykresie od początku współpracy do dziś.

wyniki kampanii Amazon

Szerszy ogląd podjętych działań pozwala zauważyć, że z czasem inwestycja np. w kampanie Google Ads pozwala obniżyć koszty prowadzenia kampanii Amazon Ads (te drugie są dużo droższe). Każda dobrze poprowadzona inwestycja w działania promocyjne jest w stanie doprowadzić biznes do sukcesu na Amazon i ostatecznie przynieść upragniony zysk.

Oczywiście na starcie gwarancja sukcesu nie zależy wyłącznie od naszych działań – wszystko bowiem podlega pod wiele czynników m.in. w jakiej sytuacji jest dany klient, jak wygląda rynek, a nawet takich szczegółów jak model logistyczny czy cena produktu na Amazon. I tu z pomocą przychodzą prognozy sprzedaży.

Prognoza sprzedaży na Amazon

Nasze prognozy sprzedaży są oparte na danych analitycznych i pozwalają nam zobrazować klientowi, jak poszczególne działania mogą przełożyć się na realny traffic i sprzedaż w nadchodzących miesiącach. Jako, że są to prognozy, to oczywiście są opatrzone marginesem błędu, jednak opieranie ich na danych w dużej mierze pozwala im się sprawdzać.

Dobra prognoza sprzedaży to nie taka, która pokaże, że klient za miesiąc będzie sprzedawał w bestsellerach bez podejmowania jakichkolwiek działań. Dobra prognoza to taka, która nie tylko uwzględnia cele sprzedażowe klienta, ale bierze pod uwagę możliwości rynku, produktu, cenę czy wszelkie niezbędne działania do podjęcia w określonym czasie. I właśnie ta złożoność tematu pozwala nam prognozować właściwie. Sama prognoza to jedno – jej realizacja i wpływ czynników niezależnych to drugie. Dlatego też nasze prognozy aktualizujemy na bieżąco, gdy widzimy zmiany dotyczące sprzedaży na Amazon marketplace.

Budowanie marki na Amazon

W przypadku klientów, którzy mają zarejestrowaną markę w EUIPO zawsze rekomendujemy zrobienie Brand Registry, czyli zarejestrowanie swojej marki także na Amazon. Takie działania przyniosą wymierne korzyści poprzez zabezpieczenie i pełną kontrolę naszej marki oraz otwierają dostęp do wielu przydatnych narzędzi marketingowych.

Dla klienta [Klient Anonimowy] zarejestrowaliśmy Brand Registry, a następnie przystąpiliśmy do budowy sklepu na Amazon. Niżej prezentujemy, jak wygląda sklep omawianego klienta.

sklep brandowy

Brand Registry umożliwia sprzedawcy na Amazon m.in. dodanie opisu Content A+, Brand Story, wspomnianych wcześniej sklepów brandowych (Brand Store) czy uruchomienie kampanii brandowych. Wszystkie te działania nie tylko budują identyfikację i rozpoznawalność marki na Amazonie, lecz także przekładają się na realne wzrosty sprzedażowe.

Niżej prezentujemy wyniki kampanii brandowej [Klient Anonimowy]. Widoczny na wykresie spadek wynika z faktu wstrzymania kampanii, które w tym okresie zaczęły słabo performować. Na tym przykładzie widać dokładnie wprowadzane przez nas optymalizacje, ponieważ po wstrzymaniu kampanii i optymalizacji – kampanie znów notują wzrosty.

kampanie brandowe amazon

Efekty naszych działań – produkty naszych klientów są w bestsellerach na Amazon!

Wyżej opisywaliśmy nasze kolejne kroki w budowaniu sprzedaży, teraz przyszedł czas na to, by pokazać, jakie są efekty naszych działań.

Produkty klientów [Klient Anonimowy] oraz Magiczna Szafa znajdują się aktualnie w bestsellerach na platformie Amazon.de. Niżej prezentujemy realny dowód na to, że przy zastosowaniu odpowiedniej strategii sprzedaży możliwe jest osiągnięcie takich wyników z naszą pomocą.

  • Klient Anonimowy – 15 miejsce na liście bestsellerów w kategorii Bilderrahmen für Poster
  • Klient Magiczna Szafa – 8 miejsce na liście bestsellerów w kategorii Piñatas

Produkt: https://www.amazon.de/dp/B0BBW4NX9X/

bestseller piniata amazon

Inny produkt klienta [Klient Anonimowy] natomiast znalazł się w sekcji ‘Amazon choice’ na frazę ‘poster set’, czyli jedną z najważniejszych fraz w tej kategorii produktowej na Amazon.

Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że możemy się podzielić tak świetnymi wynikami naszej pracy. To właśnie takie momenty stanowią dla naszego zespołu motywację i napęd, które pozwalają nam się stale rozwijać oraz podnosić jakość naszych usług.

Cieszymy się, że jako zespół Smartbuyers działamy zgodnie i w pełni wykorzystujemy swoje umiejętności, aby osiągać tak pozytywne rezultaty. Jest to dla nas również świetna okazja, aby docenić ciężką pracę i wysiłek, który włożyliśmy w nasze projekty. Wierzymy, że dzięki takim sytuacjom będziemy mogli kontynuować naszą pracę na najwyższym poziomie i osiągać kolejne sukcesy.

Sprzedajmy to razem!

Jeśli szukasz sprawdzonego i skutecznego partnera do obsługi sprzedaży na platformie Amazon, to firma Smartbuyers LTD jest idealnym wyborem dla Ciebie! Nasze doświadczenie oraz wiedza w tej dziedzinie pozwala nam na osiąganie sukcesów i wypracowywanie najlepszych wyników dla naszych klientów.

Jesteśmy przekonani, że nasze umiejętności oraz profesjonalna obsługa klienta na najwyższym poziomie pozwolą nam spełnić Twoje oczekiwania. W Smartbuyers LTD zawsze stawiamy na jakość i skuteczność, dlatego jesteśmy pewni, że z nami osiągniesz sukces w sprzedaży na Amazon.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług, a my postaramy się nie zawieść Twoich oczekiwań. Nasz zespół zawsze stawia na indywidualne podejście do każdego klienta oraz pełne zaangażowanie w realizację projektów. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić najlepszą obsługę i osiągać doskonałe wyniki. Nie czekaj dłużej i dołącz do grona naszych zadowolonych klientów!

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego: https://smartbuyers.pl/kontakt/ 

Ponad 7-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym, a od 3 lat również współpracująca i tworząca projekty z zakresu sprzedaży na Amazon. Zawodowo zajmuje się m.in. content writingiem, prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online i dobrego jedzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry