Dlaczego posiadając konto Amazon Seller potrzebujesz darmowego konta Amazon B2B?

Udostępnij artykuł
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Prowadzenie działalności sprzedażowej na Amazonie może odbywać się na dwóch różnych płaszczyznach. Z jednej strony posiadasz silne narzędzie jakim jest konto Amazon Seller. Umożliwia Ci ono wyjście z ofertą bezpośrednio do klienta. Z drugiej natomiast – możesz prowadzić jednocześnie konto Amazon B2B. Rozwiązanie, które rozszerzy Twój dotychczasowy punkt widzenia o kwestie biznesowe. Wyjaśniamy, jak to działa i dlaczego warto!

Amazon Seller vs Amazon B2B

Sprzedawca na Amazonie prowadzący jedynie konto Amazon Seller otrzymuje szereg funkcjonalności wspomagających sprzedaż. Wszystkie z nich są ukierunkowane pod relację sprzedawca-klient końcowy. I to wystarczy, by skutecznie sprzedawać towary na Amazonie. O ile efektywniej byłoby jednak móc prosto nawiązywać relacje z innymi firmami na Amazonie lub analizować działania konkurencji? Te możliwości właśnie otwiera posiadanie równocześnie darmowego konta Amazon B2B. Sprzedawca otrzymuje wtedy narzędzia skrojone wprost dla biznesu. Ma więc szansę zupełnie za darmo pozyskać informacje dostępne tylko dla kont B2B. Tylko po co mu właściwie takie narzędzia?

Podejdź biznesowo do swojej sprzedaży na Amazonie

Konto Amazon B2B daje Ci możliwość nawiązania relacji biznes-biznes. Z poziomu konta biznesowego widzisz bowiem ceny netto produktów wszystkich kontrahentów na Amazonie. Co więcej, takie wyniki możesz filtrować ustawiając interesujący Cię przedział cenowy. Dzięki tej funkcjonalności w bardzo prosty sposób możesz odszukać najlepszą ofertę i zmniejszyć dotychczasowy koszt zakupu towarów nawiązując współpracę z kontrahentem o lepszych warunkach. Konto Amazon Seller takiej możliwości nie daje. Z jego poziomu widzisz ceny brutto i mając w pamięci stawki VAT dla danego kraju musisz przeliczać cenę netto, by poznać realny koszt zakupu.

Podgląd cen netto to także Twoja przepustka do obserwowania strategii cenowych konkurencji. W klika kliknięć jesteś w stanie w dowolnym przedziale cenowym przejrzeć konkurencyjne oferty sprzedaży. Twój biznes staje się bardziej przemyślany, możesz reagować w zależności od wymagań rynku. W końcu to też od ceny Twojego towaru w odniesieniu do cen konkurencji zależy finalna sprzedaż.

Postaw na porządek w pracy sprzedawcy na Amazonie

Jeśli Twoja firma składa się z kilku osób, zapewne nie są Ci obce nieporozumienia w obrębie zespołu w zakresie wykonywania czy dublowania zadań. Rzecz w tym, że z pomocą konta Amazon B2B łatwo da się ich uniknąć. Konto biznesowe Amazona umożliwia jednoczesną pracę kilku użytkowników. Każdy użytkownik konta otrzymuje dostęp do tych samych narzędzi wspomagających choćby procesowanie zakupów. Tym samym z poziomu jednego konta wiadomo już, co zostało kupione, a co należy jeszcze kupić. Na podstawie aktywności użytkowników na koncie tworzone są dodatkowo listy ulubionych, dzięki czemu dostęp do najczęściej wybieranych produktów to tylko jedno kliknięcie.

Dalsze korzyści z założenia konta Amazon B2B

Konto Amazon B2B otwiera sprzedawcy całą paletę możliwości nowoczesnego zarządzania biznesem. Po pierwsze, umożliwia rozliczanie się za pomocą faktury. Można zatem opłacić zakup do 30 dni po jego dokonaniu. Jest to jednak funkcja wymagająca poprawnej weryfikacji sprzedawcy pod kątem m.in. limitu kredytowego. Po drugie, proces zwrotów na koncie Amazon B2B jest znacznie uproszczony. Sprzedawca może zwrócić zakupiony towar i zatrzymać tylko ten, który jest mu potrzebny. Po trzecie, dostępna jest również funkcja darmowej wysyłki (za opłatą £80/rok bez VAT), panel do zarządzania dostawcami, osobny panel do zarządzania fakturami VAT czy zatwierdzania zamówień (także w wersji offline). Czy po czwarte, panel dla klienta biznesowego na Amazon pozwala na zachowanie ładu w dokumentach. W systemie bardzo łatwo można dopasować numery zamówień do konkretnych paragonów czy też wyciągi z kart kredytowych do konkretnych organizacji.

Wszystkie efekty swojej pracy z pomocą konta Amazon B2B można śledzić w module statystyk (Amazon Business Analytics). Co więcej, konto biznesowe jest integrowalne z systemami zaopatrzania takimi jak m.in. Coupa, JAGGAER, Oracle czy SAP Ariba.

Zakładanie konta Amazon B2B krok po kroku

Do założenia darmowego konta B2B na Amazonie potrzebujesz:

– 5 minut wolnego czasu

– nazwę i adres firmy

– numer NIP/VAT – choć te możesz uzupełnić w późniejszym etapie

I to wszystko. Po założeniu konta, Amazon potrzebuje maksymalnie 3 dni na weryfikację Twojego konta. Konto Amazon B2B możesz założyć pod tym linkiem Amazon B2B. Pamiętaj, że do założenia konta B2B na Amazon musisz prowadzić firmę lub działalność gospodarczą. Jeśli posiadasz już konto Amazon Seller, także musisz przejść ten sam proces rejestracji. Dopiero w późniejszym etapie możesz zintegrować ze sobą oba konta: Amazon Seller oraz Amazon B2B, by mieć dostęp do pełnowymiarowych możliwości wspomagania sprzedaży na Amazonie.

Konto B2B na Amazonie nic nie kosztuje

Amazon nie pobiera żadnych opłat za prowadzenie konta biznesowego. Za darmo więc otrzymujesz dostęp do oszczędności czasu na wielu płaszczyznach. Procesy w firmie, które dotychczas wydłużały się z różnych powodów – dzięki zautomatyzowaniu stają się możliwe do wykonania w kilka minut. Analiza działań konkurencji, poszukiwanie nowych kontrahentów, dokonywanie zakupu towarów czy współpraca w obrębie Twojego zespołu – to tylko kilka z wielu powodów, dla których warto założyć DARMOWE konto Amazon B2B. Proces rejestracji trwa tylko 5 minut!

Bezpośredni link do strony Amazona, na której możesz założyć konto B2B: Amazon B2B.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry