Przygotowanie oferty na Amazon – katalogowanie produktów

Udostępnij artykuł
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Podstawą przyszłego sukcesu w sprzedawaniu na Amazonie jest stworzenie czytelnej oferty sprzedaży. Bardzo istotne są więc wszelkie elementy związane z dodawaniem produktów do katalogu Amazona. Prześledziliśmy krok po kroku schemat dodawania i katalogowania ofert w taki sposób, by były atrakcyjne dla algorytmów wyszukiwarki Amazona, a przede wszystkim – dla klienta końcowego.

Dlaczego przygotowanie oferty na Amazon jest tak ważne?

To proste. Nieprofesjonalnie przygotowana oferta będzie skutkować niską sprzedażą produktu, co w dłuższej perspektywie może okazać się błędem generującym stratę z tytułu utraconych przychodów. Jest to bardzo ważny etap, a jednocześnie czasochłonny, ale należy go traktować jako inwestycję, która zwróci się w niedługiej perspektywie. Samym dobrze sprofilowanym stworzeniem oferty można znacząco wpłynąć na późniejszą sprzedaż na Amazonie. Zobacz krok po kroku jak zrobić to poprawnie!

Dodaję produkt istniejący w katalogu Amazon

Możliwe, że Twój produkt już istnieje w katalogu Amazon, więc warto to sprawdzić w pierwszej kolejności. Po podaniu kryteriów wyszukiwania (np. nazwy, UPC, EAN, ISBN) pojawią się wyniki. Jeśli produkt, który chcesz dodać znajduje się na liście – wybierz go, a zostanie on dodany do Twojego konta. Pamiętaj jednak o tym, by sprawdzić, czy wszystkie parametry produktu pokrywają się z Twoim produktem. Dla każdego produktu powinieneś uzupełnić niezbędne informacje: SKU, cenę, ilość, stan (nowy/używany) oraz sposób dostawy. W każdej chwili z poziomu Seller Central możesz edytować dane o produkcie.

Dodaję produkt niewidniejący w katalogu Amazon

Jeśli jednak dodajesz zupełnie nowy produkt, musisz określić znacznie więcej jego parametrów. Na początku zostaniesz poproszony o wybranie kategorii. To bardzo ważny krok, ponieważ od kategorii produktu zależy to, jakie informacje o produkcie będziesz musiał podać w kolejnych krokach. Zastanów się więc dobrze, do jakiej kategorii najbardziej pasuje Twój produkt. Lista jest spora, warto poświęcić chwilę, by dokładnie się z nią zapoznać i wybrać najbardziej odpowiednią kategorię produktu.

Po wyborze kategorii zostaniesz poproszony o uzupełnienie pozostałych danych o produkcie. Niektóre pola nie są obowiązkowe, jednak warto uzupełnić je wszystkie (o ile to możliwe). Dzięki temu Twoja oferta będzie jak najbardziej kompletna. W tym kroku będziesz więc musiał uzupełnić: nazwę i ID produktu, producenta, markę czy numer części producenta (dla artykułów z branży motoryzacyjnej). Tutaj także pojawią się najważniejsze elementy danych o produkcie: jego opis, warianty i zdjęcia.

Katalogowanie produktów na Amazon

Pamiętaj o tym, że nazwę, zdjęcia i cenę produktu klient końcowy widzi w pierwszej kolejności. To od nich zależy, czy klient kliknie w Twoją ofertę.

Nazwa – powinna być krótka i przejrzysta. Nazwa oddaje dokładanie to, czym produkt jest. Jeśli są szczególne parametry (takie jak np. 3 części w zestawie czy jeden konkretny rozmiar) – warto je użyć w nazwie. Pamiętaj o odpowiednich słowach kluczowych w nazwie – tak, by odnalazła Twój produkt osoba, która go potrzebuje.

Zdjęcia – Amazon ma określone wymagania odnośnie zdjęć produktów. Muszą być one wysokiej jakości, a tło zdjęcia powinno być białe. Zdjęcie główne powinno przyciągać uwagę i doskonale obrazować sprzedawany produkt. Warto dodać do oferty więcej zdjęć np. inne ujęcia lub tzw. zdjęcia kontekstowe, czyli umiejscowienie produktu w „naturalnym środowisku”.

Cena – powinna być konkurencyjna. Sprawdź dokładnie w jakim przedziale cenowym podobne produkty oferuje konkurencja i między innymi na tej podstawie ustalaj politykę cenową. Więcej o zarządzaniu sprzedażą w kontekście ceny produktu piszemy tutaj: https://smartbuyers.pl/responsywne-zarzadzanie-sprzedaza-na-platformie-amazon/

Opis produktu – choć on nie jest widoczny na liście wyszukiwania, stanowi bardzo ważny element danych o produkcie. Większość kupujących na Amazonie przywiązuje bardzo dużą wagę do opisu. Informacje w nim zawarte powinny więc być wyczerpujące i zawarte w przejrzystej formie. Warto w punktach wskazać zalety produktu czy jego zastosowanie. W opisie podaj słowa kluczowe, które są najważniejsze dla Twojego produktu.

Warianty produktu – jeśli np. sprzedajesz sukienki w różnych rozmiarach i kolorach, nie dodawaj ich jako osobne produkty. Wystarczy, że z poziomu jednej oferty wskażesz rozmiary i kolory, w których występuje dany produkt. Pamiętaj o zamieszczeniu osobnych zdjęć dla każdego wariantu produktu.

Amazon umożliwia zarówno dodanie pojedynczego produktu, jak i wielu produktów jednocześnie. Po uzupełnieniu tych wszystkich etapów, klikasz ‘Save and finish’, a Twoja oferta jest już widoczna w katalogu Amazon. Pamiętaj jednak o tym, że jeśli nie dostarczysz poprawnych danych o produkcie, Twoja oferta może zostać zgłoszona, a następnie usunięta z katalogu Amazon.

Słowa kluczowe na Amazon

Odpowiedni dobór słów kluczowych na Amazon to podstawa do sukcesu w sprzedaży. To na podstawie słów kluczowych Twoja oferta będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania klientów końcowych.

Podczas wyboru słów kluczowych, przejrzyj ofertę konkurencji. Warto posiłkować się wiedzą, na jakie słowa kluczowe sprzedawane są podobne produkty. Zwracaj uwagę na te oferty, które mają najwyższe pozycje i najlepsze wyniki sprzedaży. Co więcej, całość procesu katalogowania produktów oraz doboru słów kluczowych wspomagają także specjalnie stworzone do tego celu płatne narzędzia SEO lub można skorzystać z oferty firmy zajmującej się obsługą sprzedaży online w szczególności na Amazon. Jeśli masz wątpliwości, warto skorzystać z takiego wsparcia, by efekty sprzedaży były więcej niż zadowalające. Proces katalogowania produktów to w końcu inwestycja czasu w przyszły poziom sprzedaży!

Przede wszystkim należy zapoznać się z listą słów kluczowych, które mogą być źle odczytane przez klienta końcowego. Lepiej unikać zwrotów, które mogą wymagać dodatkowych dowodów np. gwarantowana satysfakcja, ekologiczny czy biodegradowalny. Najważniejsze więc, by użyte słowa kluczowe były zgodne z prawdą i możliwe do podparcia dowodami, jeśli będzie to konieczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry