Amazon Ads – narzędzia reklamowe na Amazonie

Udostępnij artykuł
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Oficjalne wejście Amazona do Polski to szansa dla sprzedawców na poszerzenie swojej oferty i dotarcie do nowych klientów. Pomóc w tym może narzędzie Amazon Ads.

Czym jest Amazon Ads?

Amazon Ads to system reklamowy, który działa w obszarze serwisu e-commerce Amazon. Stworzony został z myślą o wsparciu działań marketingowych sprzedawców, którzy pragną wyróżnić swoją ofertę lub swój sklep na tle konkurencji. Podobny ekosystem reklam działa na innych serwisach aukcyjnych. W tym wypadku oferty, które zostały wsparte za pomocą reklam, będą wyświetlać się w trakcie przeglądania serwisu w dodatkowej zakładce „sponsorowane”.

Ekosystem Amazon Ads ma kilka swoich wyróżników. Jednym z nich jest niewątpliwie opcja dynamicznej stawki za reklamę, a także prowadzenie kampanii automatycznej, czy możliwość promowania całej marki, niekoniecznie jedynie produktu.

Targetowanie reklam na Amazon Ads

Funkcjonowanie systemu Amazon Ads uzależnione jest od skutecznego targetowania. Działa tu oczywiście automatyczny system na wyszukiwane frazy kluczowe. Jest on „wbudowany” w całość ekosystemu Amazona. Specjaliści często decydują się jednak na manualne targetowanie. Wyjście z automatycznego środowiska daje szansę na osiągnięcie pewnej przewagi, o ile strategia marketingowa będzie dobrze zaplanowana. Kontrolowanie całego procesu bez odpowiedniej wiedzy jest jednak złym pomysłem – prowadzi często do pominięcia istotnych fraz, nieumiejętności ewaluacji w obliczu dostarczanych nam przez narzędzia badające ruch danych, a w efekcie pogorszenia konwersji.

Chcę wypromować swój produkt za pomocą Amazon Ads – za co realnie płacę?

Jako sprzedawcy biorący udział w kampanii Amazon Ads nie płacimy za wyświetlenia reklamy, a za kliknięcia nią. Mówimy więc tu o reklamach typu PPC – ang. pay per click. Opłata za reakcję użytkownika serwisu jest o tyle skuteczna, że gdy przegląda on już naszą ofertę, to w naszej gestii pozostaje, by była na tyle atrakcyjna, aby nie skończyło się na zainteresowaniu, a dokonaniu zakupu. Amazon Ads pozwala nam także na wybranie jednego z kilku sposobów rozliczania się za stawki reklamy w zakładce „Sponsorowane”. Możemy spotkać się z trzema trybami ustalania stawek:

  • Dynamiczne określanie stawek „w dół” – jest to domyślne rozwiązanie, sprawia ono, że przy niskim prawdopodobieństwie konwersji, stawka za uzyskanie pozycji „sponsorowanej” będzie niższa. W takiej sytuacji, gdy oferta wyświetli się użytkownikowi, którego Amazon zidentyfikował jako niekoniecznie zainteresowanego daną ofertą (np. z powodu braku innych ofert sponsorowanych lepiej dopasowanych do targetowania) stawka za kliknięcie może być zredukowana o kilkadziesiąt procent.
  • Dynamiczne określanie stawek „w górę i w dół” – Amazon może zwiększyć lub zmniejszyć stawkę za umieszczenie produktu w zakładce „sponsorowanej” w zależności od tego, jak wysokie jest prawdopodobieństwo konwersji. Jeśli więc istnieje duża szansa, że do konwersji dojdzie, stawka za kliknięcie będzie odpowiednio wyższa. Natomiast w odwrotnej sytuacji zadziała mechanizm taki sam jak w przypadku dynamicznego określania stawek „w dół”.
  • Brak dynamicznej stawki – jest to stała cena za kliknięcie. W tym wypadku nie jest stosowany żaden przelicznik pod kątem prawdopodobieństwa konwersji. Oczywiście, nie oznacza to z góry, że nasza oferta na Amazon będzie wyświetlać się osobom niezainteresowanym. Serwisowi i tak zależy na tym, by w zakładce „sponsorowane” pojawiały się pożądane produkty.

Czy dynamiczne określenie stawki to dobry pomysł?

W zależności od tego, jaką strategię przybiera dana firma w obszarze działań w programie Amazon Ads, można stosować zarówno stawki dynamiczne, jak i stałe. Wiele zależy tu od specyfiki produktu i umiejętności wykorzystania danych, które spływają do nas po pierwszych dniach czy tygodniach danej kampanii promowania produktu. Na samym początku, kiedy nie wiemy, czy stosowanie dynamicznego rozliczenia w Amazon Ads jest wskazane, lepiej skorzystać ze stałych stawek. W ten sposób najprościej będzie przeanalizować możliwości względem usprawnienia działania kampanii promocyjnej w ramach Amazon Ads.

Amazon Ads w ramach promocji marki

Kolejnym ważnym elementem systemu Amazon Ads jest możliwość dodawania reklam, które prowadzą do Store Front – sklepu marki. W ten sposób możliwe jest wypromowanie całego sklepu w serwisie Amazon korzystając z odpowiedniego targetowania na frazy kluczowe. W praktyce jest to bardzo potężne narzędzie, dzięki któremu możemy osiągnąć wiele kluczowych celów reklamy – nie tylko konwersji, lecz także budowania odpowiedniego wizerunku i zaufania. Ważne jest jednak to, by zrobić to w sposób przemyślany i odpowiednio dostosowany do realiów serwisu Amazon.

Oferta Smartbuyers Ltd. w obszarze kampanii PPC w ramach Amazon Ads

Ze względu na złożoność prowadzenia kampanii reklamowych na Amazonie, a także potencjalne zwiększenie obrotów danego przedsięwzięcia, które może dać skuteczny marketing sięgający po zasoby tego serwisu, zachęcamy do korzystania z naszych usług. Oferujemy wsparcie w promowaniu marki na Amazonie, określanie kryteriów i celów reklamy, analizujemy konkurencję, grupę docelową, określamy na podstawie analizy słowa kluczowe i wspieramy kreację zaufanego brandu. Nasze działania skupione są na zwiększeniu zysków ze sprzedaży za pośrednictwem serwisu Amazon.

Dziennikarz z zamiłowaniem do nowych technologii. Dziewięcioletnie doświadczenie w tworzeniu treści o tematyce technologicznej & IT. Pisywał dla takich portali jak m.in. KomputerŚwiat, PCLab, Tabletowo czy SpeedTest.pl. Przez rok prowadził firmę transportową, co pozwoliło mu z pierwszej ręki poznać charakter branży TSL (Transport-Spedycja-Logistyka).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry