Oficjalne wejście Amazona do Polski to szansa dla sprzedawców na poszerzenie swojej oferty i dotarcie do nowych klientów. Pomóc w tym może narzędzie Amazon Ads.
Spis treści
Czym jest Amazon Ads?
Amazon Ads to system narzędzi do reklamy na Amazon, który działa w obszarze serwisu e-commerce Amazon. Stworzony został z myślą o wsparciu działań marketingowych sprzedawców, którzy pragną wyróżnić swoją ofertę lub swój sklep na tle konkurencji.
Podobny ekosystem reklam działa na innych serwisach aukcyjnych. W tym wypadku oferty, które zostały wsparte za pomocą reklam, będą wyświetlać się w trakcie przeglądania serwisu w dodatkowej zakładce „sponsorowane”.
Ekosystem Amazon Ads ma kilka swoich wyróżników m.in.:
- Opcja dynamicznej stawki za reklamę
- Prowadzenie kampanii automatycznej
- Możliwość promowania całej marki – niekoniecznie jedynie produktu
Amazon Advertising, czyli wspomaganie sprzedaży
Amazon Attribution (beta) | Rozwiązanie do analityki reklam spoza Amazona |
Amazon DSP | Zaawansowane narzędzia do kupowania reklam zarówno w Amazon, jak i poza nim. |
Amazon Live | Narzędzia do edukowania klientów i kontaktu z nimi za pomocą transmisji na żywo |
Audio Ads | Reklamy w Amazon Music |
Custom Advertising Solutions | Spersonalizowane narzędzia reklamowe |
Sponsored Brands | Reklamy sponsorowane marek |
Sponsored Display | Sponsorowane reklamy typu display |
Sponsored Products | Sponsorowane reklamy produktów |
Stores | Tworzenie i personalizacja własnego sklepu na Amazonie |
Video Ads | Reklamy video |
Źródło: https://advertising.amazon.com/
Targetowanie reklam na Amazon Ads
Funkcjonowanie systemu Amazon Ads uzależnione jest od skutecznego targetowania. Działa tu oczywiście automatyczny system na wyszukiwane frazy kluczowe. Jest on „wbudowany” w całość ekosystemu Amazona. Specjaliści często decydują się jednak na manualne targetowanie. Dlaczego?
- Wyjście z automatycznego środowiska daje szansę na osiągnięcie pewnej przewagi
- Za całością stoi dobrze zaplanowana strategia marketingowa
Kontrolowanie całego procesu bez odpowiedniej wiedzy jest jednak złym pomysłem – prowadzi często do pominięcia istotnych fraz, nieumiejętności ewaluacji w obliczu dostarczanych nam przez narzędzia badające ruch danych, a w efekcie pogorszenia konwersji.
Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:
Chcę wypromować swój produkt za pomocą Amazon Ads – za co realnie płacę?
Jako sprzedawcy biorący udział w kampanii Amazon Ads nie płacimy za wyświetlenia reklamy, a za kliknięcia nią. Mówimy więc tu o reklamach typu PPC – ang. pay per click. Opłata za reakcję użytkownika serwisu jest o tyle skuteczna, że gdy przegląda on już naszą ofertę, to w naszej gestii pozostaje, by była na tyle atrakcyjna, aby nie skończyło się na zainteresowaniu, a dokonaniu zakupu.
Źródło: https://advertising.amazon.com/solutions/products/sponsored-products?ref_=a20m_us_gw_sp
Amazon Ads pozwala nam także na wybranie jednego z kilku sposobów rozliczania się za stawki reklamy w zakładce „Sponsorowane”. Możemy spotkać się z trzema trybami ustalania stawek:
- Dynamiczne określanie stawek „w dół” – jest to domyślne rozwiązanie, sprawia ono, że przy niskim prawdopodobieństwie konwersji, stawka za uzyskanie pozycji „sponsorowanej” będzie niższa. W takiej sytuacji, gdy oferta wyświetli się użytkownikowi, którego Amazon zidentyfikował jako niekoniecznie zainteresowanego daną ofertą (np. z powodu braku innych ofert sponsorowanych lepiej dopasowanych do targetowania) stawka za kliknięcie może być zredukowana o kilkadziesiąt procent.
- Dynamiczne określanie stawek „w górę i w dół” – Amazon może zwiększyć lub zmniejszyć stawkę za umieszczenie produktu w zakładce „sponsorowanej” w zależności od tego, jak wysokie jest prawdopodobieństwo konwersji. Jeśli więc istnieje duża szansa, że do konwersji dojdzie, stawka za kliknięcie będzie odpowiednio wyższa. Natomiast w odwrotnej sytuacji zadziała mechanizm taki sam jak w przypadku dynamicznego określania stawek „w dół”
- Brak dynamicznej stawki – jest to stała cena za kliknięcie. W tym wypadku nie jest stosowany żaden przelicznik pod kątem prawdopodobieństwa konwersji. Oczywiście, nie oznacza to z góry, że nasza oferta na Amazon będzie wyświetlać się osobom niezainteresowanym. Serwisowi i tak zależy na tym, by w zakładce „sponsorowane” pojawiały się pożądane produkty.
Czy dynamiczne określenie stawki to dobry pomysł?
W zależności od tego, jaką strategię przybiera dana firma w obszarze działań w programie Amazon Ads, można stosować zarówno stawki dynamiczne, jak i stałe. Wiele zależy tu od specyfiki produktu i umiejętności wykorzystania danych, które spływają do nas po pierwszych dniach czy tygodniach danej kampanii promowania produktu.
Na samym początku, kiedy nie wiemy, czy stosowanie dynamicznego rozliczenia w Amazon Ads jest wskazane, lepiej skorzystać ze stałych stawek. W ten sposób najprościej będzie przeanalizować możliwości względem usprawnienia działania kampanii promocyjnej w ramach Amazon Ads.
Amazon Ads w ramach promocji marki
Kolejnym ważnym elementem systemu Amazon Ads jest możliwość dodawania reklam, które prowadzą do Store Front – sklepu marki. W ten sposób możliwe jest wypromowanie całego sklepu w serwisie Amazon korzystając z odpowiedniego targetowania na frazy kluczowe.
Źródło: https://advertising.amazon.com/solutions/products/sponsored-brands?ref_=a20m_us_gw_sb
W praktyce jest to bardzo potężne narzędzie, dzięki któremu możemy osiągnąć wiele kluczowych celów reklamy – nie tylko konwersji, lecz także budowania odpowiedniego wizerunku i zaufania. Ważne jest jednak to, by zrobić to w sposób przemyślany i odpowiednio dostosowany do realiów serwisu Amazon.
Inne możliwości reklamowe na Amazonie
Reklamy PPC (produkty i marki sponsorowane) to najpopularniejsze narzędzie reklamowe wśród sprzedawców na Amazonie pozwalające na zwiększenie sprzedaży na Amazon. Na nich jednak możliwości się nie kończą. Amazon udostępnia sprzedawcom całą gamę innych kanałów, w których mogą reklamować swoje produkty, a zaliczamy do nich m.in. sponsorowane reklamy:
- display
- video
- audio
Reklamy display |
Reklamy video | Reklamy audio |
Automatycznie generowane kreacje reklamowe | Reklamy odtwarzane na mobile i desktop w bezpłatnym narzędziu Amazon Music na urządzeniach obsługujących Alexa |
Pojawiają się w połączonych kanałach TV oraz sieciach wydawców (także poza Amazonem) |
Każdy typ reklamy sponsorowanej ukierunkowany jest na osiągnięcie innych celów. Możesz dowiedzieć się więcej w zakładce Reklama na Amazon.
Oferta Smartbuyers Ltd. w obszarze kampanii PPC w ramach Amazon Ads
Ze względu na złożoność prowadzenia kampanii reklamowych na Amazonie, a także potencjalne zwiększenie obrotów danego przedsięwzięcia, które może dać skuteczny marketing sięgający po zasoby tego serwisu, zachęcamy do korzystania z naszych usług.
Oferujemy wsparcie w zakresie:
- Promowania marki na Amazonie
- Określania kryteriów i celów reklam
- Analizy działań konkurencji
- Wyboru odpowiedniej grupy docelowe
- Określania słów kluczowych na podstawie dogłębnej analizy rynku
- Kreowania zaufanego brandu na Amazonie
Jeśli po lekturze tego artykułu masz jeszcze inne pytania, związane ze sprzedażą na Amazon, możesz skontaktować się z naszą agencją Amazon lub zostawić je w komentarzu pod tym artykułem, chętnie odpowiemy na każde pytanie.
Nasze działania skupione są na zwiększeniu zysków ze sprzedaży za pośrednictwem serwisu Amazon. Jednocześnie zachęcamy do darmowej rejestracji na naszej nowej Platformie B2B Selleetools, która umożliwia sprzedaż na globalnych marketplace’ach bez konieczności posiadania konta sprzedażowego!