audyt produktu Amazon

Zrób audyt produktu i dowiedz się o możliwościach wzrostu sprzedaży Twojego produktu

Udostępnij artykuł
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Prawidłowo zoptymalizowane konto sprzedażowe i poprawnie wdrożona strategia sprzedażowa to nośniki sukcesu w sprzedaży na Amazonie. Żeby jednak wiedzieć, dlaczego efekty sprzedaży nie są satysfakcjonujące – trzeba odkryć przyczynę takiego stanu rzeczy. A czasem, jest ona zakopana bardzo głęboko… W takiej sytuacji rozwiązaniem może być audyt produktu na Amazonie.

Przynajmniej raz na kwartał wykonaj audyt produktu na Amazonie

Cokwartalne wykonywanie audytu poszczególnych ASIN-ów, zabezpiecza Cię przed niepożądanymi spadkami sprzedaży i pozwala na przygotowanie odpowiedniej strategii reklamowo-sprzedażowej. Dlaczego?

Sytuacja na marketplace zmienia się dynamicznie, jak choćby za sprawą aktualizacji algorytmów Amazona czy w efekcie działań podjętych przez konkurencję. Dotychczas działające praktyki sprzedażowe, po takiej aktualizacji i nagłych zmianach u konkurencji mogą nie przynosić zamierzonych efektów. Tak ważne jest więc bycie na bieżąco z wszelkimi nowinkami w zakresie sprzedaży na Amazon

Na jakie potrzeby odpowiada audyt produktu na Amazonie?

  1. Przyjrzenie się wszystkim elementom listingu pozwala odkryć przyczynę niskiej sprzedaży lub jej całkowitego braku. Prześledzenie treści listingów, opinii, zdjęć, historycznych i trwających kampanii czy fraz kluczowych, a następnie zestawienie ich z konkurencyjnym produktem (bestsellerem) ukazuje, które elementy wymagają natychmiastowego działania.
  2. Regularne wykonywanie audytu produktów na Amazonie np. co 3 miesiące to także szansa na skorygowanie błędu ludzkiego. Nawet Top Sellerzy mogą się mylić i wdrożyć strategię sprzedażową, która po prostu nie zadziała. Jeśli dodatkowo sprzedajesz dużo produktów – ryzyko pomyłki rośnie wykładniczo.
  3. Odpowiednio szybkie reagowanie na zmiany w środowisku Amazona pozwala na uniknięcie gwałtownych spadków w wysokości sprzedaży, które pozornie mogą wydawać się niewyjaśnione. Każdy skutek, ma jednak swoją przyczynę. Logika Amazona opiera się na jednym głównym celu – by uczynić marketplace przyjaznym miejscem dla konsumentów. Niejednokrotnie jednak dzieje się to kosztem spadków sprzedaży ofert, które ‘nie nadążają’ za tymi zmianami…

Co powie Ci audyt produktu na Amazonie?

Audyt produktu na Amazonie koncentruje całą uwagę audytującego na jednym, konkretnym ASIN-ie. W ten sposób pozwala mu dogłębnie poznać produkt, zrozumieć go i prześledzić dokładnie wszystkie elementy oferty w poszukiwaniu niedociągnięć. 

Efektem audytu jest uzyskanie wiedzy o stanie jakości listingu vs wymagane standardy Amazona oraz o jego źródłach pozyskiwania trafficu i sprzedaży vs bestseller w danej kategorii produktowej.

Przede wszystkim, należy poświęcić czas każdemu ASIN-owi osobno. Biorąc pod lupę jeden określony ASIN – zapominamy w tym momencie o wszystkich pozostałych produktach. Każdy produkt bowiem ma inną specyfikację, potrzeby czy wymagania. Audytując konkretny ASIN należy ściśle porównywać go z produktem konkurencyjnym (bestsellerem). W ten sposób można uzyskać wiedzę, jakie techniki sprzedażowe czy frazy kluczowe działają w danej kategorii produktowej.

Choć elementy procesu audytowania produktu są ściśle określone i powtarzalne, po wykonaniu audytu otrzymamy konkretny plan budowania sprzedaży tylko dla tego jednego produktu. I co najważniejsze – przeniesienie efektów audytu na inny ASIN, może w rezultacie nie przynieść żadnych korzyści.

Jak wykonać audyt produktu na Amazonie – krok po kroku

audytowanie produktu na Amazonie

  1. Analiza danych historycznych na koncie sprzedażowym (historia sprzedaży vs frazy kluczowe)
  2. Sprawdzenie jakości elementów listingu tj. zdjęcia, tytuł, bullet points, description, cena, search terms (m.in. ich zgodność z wymaganiami Amazona, stosowane frazy kluczowe, atrakcyjność dla potencjalnego klienta)
  3. Sprawdzenie liczby ocen oraz opinii o produkcie na platformie Amazon
  4. Porównanie Sales Rank vs cena produktu
  5. Sporządzenie raportu zawierającego listę słów kluczowych audytowanego produktu wraz z ich rankingiem organicznym w wyszukiwarce Amazon w celu sprawdzenia aktualnego stanu pozycjonowania
  6. Sporządzenie raportu porównawczego do produktu konkurencyjnego o wysokiej sprzedaży zawierającego podstawowe statystyki o jego stanie pozycjonowania
  7. Wskazanie optymalnych słów kluczowych dla audytowanego ASIN-a na podstawie analizy porównawczej z konkurencyjnymi produktami (bestsellerami). Te frazy posłużą następnie m.in. do optymalizacji listingu czy skutecznych kampanii PPC
  8. Sprawdzenie stanu prowadzonych kampanii PPC oraz słów kluczowych używanych do wyświetlania reklam

Powyższy proces należy zastosować każdorazowo do audytowanego ASIN-a. Taki schemat pracy nad produktem pomaga w odkryciu jego mocnych i słabych cech. Pomaga również w zaplanowaniu późniejszych działań sprzedażowo-reklamowych ukierunkowanych na optymalizację wyników.

Zaufaj naszemu 10-letniemu doświadczeniu w sprzedaży na Amazonie

Zajmujemy się kompleksową obsługą kont Amazon FBA i FBM z pełnym wsparciem sprzedaży B2B i B2C. Praktykujemy to od lat, dzięki czemu możemy pochwalić się bogatym doświadczeniem i uporządkowaną wiedzą z zakresu sprzedaży na Amazonie. Audyty produktów na Amazonie wykonujemy także w ramach pełnej obsługi konta na Amazonie.

Jeśli wyniki sprzedażowe na Twoim koncie są niezadowalające lub chcesz podnieść obecną wysokość sprzedaży – skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie odpowiedni pakiet działań. 

Współpracę możemy rozpocząć od audytu Twoich produktów na Amazonie. Wskażemy Ci w nim dokładnie, które elementy blokują Twój wzrost sprzedaży na danym ASIN-ie. Jednocześnie zaproponujemy zmiany, które zniwelują te problemy i odblokują potencjał produktu: 

  • Ocenimy jakość Twoich listingów w 10-stopniowej skali
  • Wskażemy, czy liczba oraz jakość ocen i opinii jest wystarczająca i co należy poprawić
  • Zobrazujemy performace Twoich listingów w porównaniu do wybranego konkurencyjnego produktu (bestsellera)
  • Wskażemy Ci frazy kluczowe, które warto wykorzystać w kampaniach reklamowych
  • Sprawdzimy, jak cena Twojego produktu zmieniała się w okresie 30 dni i jak wpływa ona na Sales Rank
  • Prześledzimy wyniki kampanii reklamowych Amazon PPC na Twoim koncie (jeśli były prowadzone) 
  • W przystępnym podsumowaniu wskażemy Ci, które elementy wymagają dopracowania
  • Udzielimy Ci dodatkowych rekomendacji odnośnie wielowymiarowych działań sprzedażowo-marketingowych celem podniesienia sprzedaży produktu

W tym momencie możemy zająć się ‘uzdrawianiem’ Twojego konta, a więc naniesieniem wszelkich potrzebnych zmian w każdym z audytowanych ASIN-ów. Audyt produktu to dopiero początek pracy nad budowaniem sprzedaży. By pomóc Ci pracować z produktem, przedstawimy Ci także dodatkowe rekomendacje działań, po podjęciu których będziesz w stanie jeszcze bardziej podkręcić swoją sprzedaż na Amazonie. Zaufaj naszemu doświadczeniu, praktykujemy to od lat!

Jednocześnie zachęcamy do darmowej rejestracji na naszej nowej Platformie B2B V2R, która umożliwia sprzedaż na globalnych marketplace’ach bez konieczności posiadania konta sprzedażowego!

Ponad 5-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym. Zawodowo zajmuje się m.in. prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online, dobrego jedzenia i Elona Muska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry