audyt konta na Amazonie

Audyt konta na Amazonie – ważniejszy, niż sądzisz

Udostępnij artykuł
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Amazon to obecnie najpopularniejsza na świecie platforma, umożliwiająca efektowną sprzedaż oferowanych produktów. Znaczny wpływ na wspomniany fakt wywierają udostępniane przez serwis dane i metryki o sprzedaży. To właśnie one umożliwiają nieustanne ulepszanie oferty. Efekt?

97 milionów odwiedzających z całego świata, w tym 2 miliony aktywnych sprzedawców. Naturalnie utrzymanie wysokiej jakości usług wymaga spełnienia konkretnych warunków. Z tego względu Amazon niejako zobowiązuje sprzedawców do sprostania postawionym wymogom. Mowa głównie o dostosowaniu oferty do standardów platformy.

Audyt konta na Amazonie – ważniejszy, niż sądzisz

Zyskowna sprzedaż na Amazonie wymaga zarówno odpowiednio zoptymalizowanego konta, jak i stosowania konkretnych technik. Aby zyskać, a w późniejszym czasie utrzymać wysoką pozycję sklepu w rankingach należy zatroszczyć się o szczegóły. Spełnienie powyższym wymogów nie jest możliwe bez doskonałej znajomości zasad działania platformy. Właśnie dlatego warto zdecydować się na wykonanie audytu konta Amazon.

Przykładowy audyt

W zależności od wykonawcy przykładowy audyt powinien zawierać m.in.:

  1. Analizę i optymalizację konta
  2. Audyt listingów ofert
  3. Strategię optymalizacji konta
  4. Wskazanie rozwiązań usprawniających sprzedaż

Poszczególne części składowe audytu

Audyty różnią się między sobą, jednak można w nich znaleźć także:

  • Analizę zgodności z regulaminem platformy
  • Przykłady wzorcowych aukcji
  • Proponowane sposoby komunikacji na linii sprzedawca – klient
  • Prognozę przyszłych zagrożeń

Jak wygląda audyt konta na Amazonie?

Jak wspominaliśmy, audyt konta na opisywanej platformie sprzedażowej składa się z poszczególnych części składowych. Poniżej opisujemy wybrane elementy audytu, mające istotny wpływ na efekty uzyskiwane przez sprzedawcę. Są to:

  1. Zgodność z regulaminem serwisu Amazon
  2. Jakość listingów
  3. Sposoby komunikacji
  4. Analiza statystyk

Elementy audytu konta na Amazonie – regulamin serwisu

Amazon narzuca sprzedawcom stosunkowo „sztywne” zasady, zarazem monitorując podejmowane przez nich działania. Oceniana jest m.in.:

  1. Jakość aukcji
  2. Sprawność komunikacji na linii klient – sprzedawca
  3. Czas dostawy (terminowość)

Niska ocena działań równoznaczna jest z dopuszczeniem się odstępstw od regulaminu. Niestety, wykrycie przez Amazon nieprawidłowości stosunkowo często skutkuje blokadą konta.

Elementy audytu konta na Amazonie – listingi

Dzięki listingom klienci mają możliwość porównania ofert wielu sprzedawców. Dodanie produktu do istniejącej listy zwiększa jego widoczność, a tym samym szansę sprzedaży. Elementy brane pod uwagę podczas oceny listingów to m.in.:

  • Tytuł
  • Opisy produktów
  • Fotografie produktów

Warto dodać, iż każdy z wymienionych elementów rozpatrywany jest pod wieloma kątami. Poniższe zestawienie ilustruje przykładową analizę poprawnych i błędnych składowych tytułu aukcji.

Działanie

Pożądane Niepożądane
Liczba znaków Poniżej 200

Powyżej 200

Zapis liczb

W postaci cyfr (np. 1, 2, 3…) W postaci słowa (np. jeden,

dwa, trzy…)

Znaki specjalne i symbole Brak zastosowania w treści

tytułu

Zastosowanie w treści tytułu

Informacja o ilości dostępnych

produktów

Brak zastosowania w treści

tytułu

Zastosowanie w treści tytułu
Informacja o promocji Brak zastosowania w treści

tytułu

Zastosowanie w treści tytułu

Elementy audytu konta na Amazonie – komunikacja

W odróżnieniu od polskich serwisów, platforma Amazon weryfikuje sposób komunikacji sprzedawcy z klientem. Ewentualne nieścisłości, które nie zostały uzgodnione podczas transakcji są zawsze rozstrzygane na korzyść klienta.

Ocena sposobu komunikacji skupia się na:

  • Regulaminie wewnętrznym sklepu
  • Sposobie i szybkości reakcji na zapytania kierowane przez klientów
  • Kontakcie sklepu z pracownikami platformy Amazon

Elementy audytu konta na Amazonie – statystyki

Statystki udostępniane przez serwis Amazon stanowią odpowiedź na wiele pytań dotyczących braku efektów sprzedaży. Ich odpowiednia analiza pozwala nie tylko usprawnić sprzedaż ale także lepiej – a przede wszystkim efektowniej – przygotowywać i modyfikować ofertę sklepu. Co istotne to fakt, iż odpowiednie odczytanie danych wymaga zarówno analitycznego podejścia do opisywanego zagadnienia, jak i umiejętności odnalezienia ukrytych w tabelach zależności.

Kto powinien rozważyć audyt konta na Amazon?

Wykonanie audytu konta zalecane jest zarówno w przypadku osób, które dopiero rozpoczynają sprzedaż na Amazon, jak i przedsiębiorców mających już za sobą pierwsze aukcje. Jakie korzyści przyniesie wykonanie opisywanego audytu?

Korzyści dla osób rozpoczynających sprzedaż

na Amazon

Korzyści dla osób aktywnie działających na

Amazon

Możliwość opracowania efektywnego planu

sprzedaży

Poprawa wyników sprzedażowych

Szansa na optymalizację cen produktów

Poprawa widoczności produktów
Możliwość doboru skutecznych działań

promocyjnych

Lista kompletnych rozwiązań usprawniających

Wsparcie w budowaniu marki

Możliwość eliminacji potencjalnych zagrożeń
Możliwość uzyskania satysfakcjonujących

efektów biznesowych

Optymalizacja działań reklamowych i

logistycznych

Jeśli sprzedajesz na Amazon i potrzebujesz wsparcia w zakresie optymalizacji lub prowadzenia k0nta sprzedażowego – zobacz naszą ofertę lub wypełnij formularz kontaktowy.

 

 

Źródła:

Ponad 12-letni staż zawodowy. Doświadczenie zdobywała w łódzkich agencjach marketingowych. Na swoim koncie posiada liczne publikacje w magazynach branżowych, audyty i optymalizację treści serwisów, tworzenie materiałów reklamowych, haseł sprzedażowych oraz korekty prac. Prywatnie miłośniczka włoskiej muzyki i komiksów z Kapitanem Żbikiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry