Blokada na koncie Amazon może pojawić się z wielu przyczyn. Nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. Jeśli chcesz znów sprzedawać na Amazonie – zobacz krok po kroku jak odzyskać dostęp do konta.
Spis treści
Odzyskiwanie dostępu do konta Amazon – plan działania
Amazon umożliwia odzyskanie dostępu do zablokowanego konta. Zanim jednak złożysz odwołanie do supportu Amazona – zastanów się, jak najlepiej przedstawić swoje racje.
Pomocne będą trzy pytania:
- Dlaczego konto zostało zablokowane?
- Co możesz zrobić, żeby odzyskać konto?
- Jak się zabezpieczyć przed blokadą konta w przyszłości?
Wyjaśnij zdarzenia, które doprowadziły do blokady konta
Przyczyn blokady konta na Amazon może być tak wiele, jak wiele jest sprzedawców. Często natłok różnych problemów na koncie skutkuje właśnie jego dezaktywacją. W Amazon Seller Central znajduje się zakładka ‘Kondycja konta’, w której znajdziesz wszystkie przyczyny odpowiadające za blokadę Twojego konta. Wyjaśnij powody każdej z tych przyczyn – wyjaśnienia zadziałają jako okoliczności łagodzące i są bardzo ważne w procesie odzyskiwania dostępu do konta. Przedstaw jednocześnie kolejno swoje rozwiązania, które sprawią, że powyższe sytuacje nie powtórzą się w przyszłości.
Zadbaj o odpowiednią dokumentację
W powiadomieniu otrzymanym od Amazon znajdziesz listę produktów, na których zanotowane zostały problemy mające wpływ na późniejszą blokadę konta. Do zgłoszenia o odblokowanie konta dołącz więc wszelkie niezbędne dowody potwierdzające słuszność Twoich racji. Pamiętaj, by każdy ASIN lub produkt traktować osobno. Jeśli więc problemy pojawiły się na kilku ASIN-ach – załącz dokumenty dotyczące każdego z nich. Załączone przez Ciebie pliki to podparcie dla Twoich słów, więc dopilnuj, by odnieść się do każdego z produktów, które Amazon wskazał w powiadomieniu.
Dołączane przez Ciebie dokumenty mogą być długie, w związku z tym, by zwrócić uwagę Amazona na konkretny fragment – możesz go zakreślić lub inaczej wyróżnić.
Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:
W jaki sposób pisać do supportu Amazona, by pozytywnie rozpatrzył sprawę?
Pamiętaj, że kontaktujesz się w konkretnej sprawie odblokowania dostępu do konta. Nie wspominaj więc o żadnych innych zgłoszeniach czy problemach, ponieważ może to zmylić odbiorcę wiadomości. Trzymaj się tego, co jest tematem Twojego zgłoszenia, nie dodawaj niepotrzebnych informacji z innych obszarów. Używaj prostego języka, który będzie zrozumiały dla każdego. Zwięźle przedstaw fakty, które sprawiły, że Twoje konto zostało zablokowane. Unikaj przy tym zdań nacechowanych emocjonalnie, Amazon lepiej traktuje rzeczowo opisane problemy.
Odwołanie od blokady konta na Amazonie składa się z poziomu Seller Central – w zakładce ‘Kondycja konta’.
Odzyskiwanie uprawnień do sprzedaży na Amazonie
Pozytywne rozpatrzenie sprawy przez Amazon może być czasochłonne i problematyczne. Często zgłaszają się do nas firmy, które mimo najszczerszych chęci, trafiły na ścianę podczas kontaktu z supportem Amazona. W takiej sytuacji, przejmujemy całą komunikację z Amazonem dotyczącą odblokowania konta. Nawigujemy naszych klientów, jakie dokumenty i informacje będą potrzebne w procesie. Po zebraniu pełnych informacji – przygotowujemy kompletną wiadomość do Amazona, a następnie prowadzimy całą komunikację aż do domknięcia sprawy. Jeśli Twoje konto sprzedażowe na Amazon zostało zablokowane i chciałbyś, byśmy pomogli w jego odblokowaniu -> skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego.
Pamiętaj także, że wszystkie polskie firmy sprzedające online do Niemiec i Francji powinny być zarejestrowane w systemie niemieckim i francuskim oraz płacić „podatek śmieciowy”. Brak numeru LUCID na rynku niemieckim uniemożliwia sprzedaż, natomiast numeru UIN na rynku francuskim powoduje konieczność uiszczenia dodatkowych opłat.
Zobacz więcej na ten temat: Rejestracja LUCID