Nie wiesz czy FBA na Amazonie się opłaca? Dowiesz się dzięki kalkulatorowi od Amazon Seller Central

Udostępnij artykuł
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Skomplikowane tabelki i wykazy opłat, jakie sprzedawcy muszą uiścić na rzecz Amazona sprzedając w FBA, mogą przerazić niejeden analityczny umysł. Jest jednak darmowe narzędzie w Amazon Seller Central, które w przejrzysty sposób oszacuje koszty realizacji zamówień FBA na podstawie wpisanych przez sprzedawcę kosztów FBM.

Kalkulator przychodów FBA – darmowe narzędzie Amazon Seller Central

Okazuje się, że wybór metody realizacji zamówień na Amazonie między FBA a FBM nie jest wcale tak bardzo skomplikowany. Amazon udostępnia zarejestrowanym sprzedawcom prosty w obsłudze kalkulator przychodów z zamówień realizowanych za jego pośrednictwem (FBA).

By porównać, czy więcej płacisz realizując zamówienia własnymi zasobami, czy bardziej opłaca się przejść na FBA, powinieneś:

1. Wejść w kalkulator przychodów FBA w Amazon Seller Central.

kalkulator fba

2. Odszukać swój produkt (wpisać keyword lub ASIN).

3. W kalkulatorze pojawi się podgląd Twojego produktu i dodatkowe pola do wypełnienia. Uzupełnij wszystkie wymagane informacje w kolumnie ‘Realizacja przez Ciebie’ m.in. cenę produktu, koszt wysyłki, Twoje szczegółowe koszty realizacji czy koszty magazynowania produktu. Następnie uzupełnij wymagane pola w kolumnie ‘Realizacja przez Amazon’ tj. cenę produktu, koszt wysyłki do Amazona, liczbę sztuk i koszt produktu. Kliknij ‘Oblicz’.

4.

4. Kalkulator obliczy koszty realizacji przez Amazon oraz przedstawi Ci przejrzyste dane na wykresie słupkowym. Otrzymasz również dodatkowe rekomendacje ukazujące, jaka metoda realizacji zamówienia będzie dla Ciebie korzystniejsza.

Kalkulator przychodów FBA wykona pracę za Ciebie

Jak widzisz na powyższej symulacji, potrzeba naprawdę niewiele czasu, by porównać koszty i przychody wynikające ze sprzedaży tego samego produktu w FBA i FBM. W ostatecznym rozrachunku otrzymujesz twarde dane, ukazujące, która metoda realizacji zamówienia przyniesie więcej zysku ze sprzedaży danego produktu.

Warto wykorzystać kalkulator do oceny kosztów każdego z ASIN-ów, które sprzedajesz. Koszty magazynowania, wyprodukowania czy pozyskania produktu mogą się przecież różnić, a te wszystkie zmienne mają wpływ finalnie na to, co zostanie w Twojej kieszeni.

Kalkulator możesz odszukać w Amazon Seller Central, dla ułatwienia oto link: https://sellercentral.amazon.pl/fba/revenuecalculator/index?lang=pl_PL

Ponad 5-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym. Zawodowo zajmuje się m.in. prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online, dobrego jedzenia i Elona Muska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry