Dropshipping na Amazonie – kompletny poradnik

Udostępnij artykuł
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email
Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon?

To oczywiste, że jako sprzedawca zastanawiasz się nad dropshippingiem na Amazonie. Dla niektórych firm jest to rozwiązanie bardzo wygodne i opłacalne. Prześledziliśmy jakie formy dropshippingu na Amazonie są możliwe oraz kto może z nich skorzystać.

Popularny model logistyczny w sprzedaży online

Dropshipping to model logistyczny przenoszący realizację zamówień (całość procesu wysyłki towaru) na dostawcę.

SPRZEDAWCA

DOSTAWCA

Nie ma konieczności magazynowania towarów na własną rękę

Jest odpowiedzialny za utrzymanie stanów magazynowych
Nie zajmuje się wysyłką towarów do klienta końcowego

Jest odpowiedzialny za wysyłkę towaru do klienta

Źródło: Wikipedia

Ty jako sprzedawca, sprzedajesz produkty na Amazon i składasz zamówienia u dostawcy, który realizuje poszczególne wysyłki zamówień. Sprzedawca osiąga zysk z różnicy pomiędzy ceną hurtową a ceną detaliczną. Niedawno uruchomiliśmy platformę Selleetools, która umożliwia kompleksową współpracę na linii Vendor (dostawca, producent) – Reseller (sprzedawca), a więc tym samym idealnie wpisuje się w całą ideę dropshippingu. Nie tylko na Amazon!  

Selleetools to innowacyjna platforma, która pozwala na efektywne łączenie kompetencji produkcyjnych i e-sprzedażowych dzięki wykorzystaniu integracji z globalnymi marketplace’ami. Myślą przewodnią jest wsparcie w budowaniu sprzedaży B2B cross-border dla producentów, dystrybutorów i hurtowników oraz dostarczenie atrakcyjnych produktów dla profesjonalnych sprzedawców na marketplace’ach w metodzie dropshipping. 

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, zyskaliśmy przekonanie, że e-sprzedawanie i dostarczanie produktów to dwa zupełnie różne obszary biznesowe, wymagające odrębnych kompetencji.  

Z pomocą Selleetools resellerzy i vendorzy mogą sprawniej i łatwiej nawiązywać współpracę B2B w zasięgu globalnym, co umożliwia efektywne realizowanie zamówień we współpracy opartej na dropshippingu. Nasza platforma oferuje intuicyjny interfejs, który umożliwia szybkie i łatwe przeprowadzenie transakcji w relacji producent/dostawca – sprzedawca, a także narzędzia do zarządzania zamówieniami i dostawami. 

Zobacz nasze usługi powiązane z dropshippingiem na Amazon

Selleetools – sprzedaż cross-border na globalnych marketplace’ach

Selleetools.com to innowacyjna platforma umożliwiająca nawiązanie relacji B2B między dostawcą a sprzedawcą. W pełni zintegrowana z globalnymi marketplace’ami m.in. Amazon, Ebay, Etsy, Allegro a także z Baselinker, intuicyjna w obsłudze i w pełni stworzona przez doświadczonych w branży e-commerce specjalistów. Selleetools wypełnia lukę w relacjach między dwoma obszarami, które wymagają zupełnie innych kompetencji – produkcją i e-sprzedażą. 

Jesteś producentem, dostawcą lub hurtownikiem? Niech Twój produkt sprzedają TOP SELLERZY

Dla Vendorów, czyli producentów, którzy wiedzą, jak wyprodukować swój produkt i jak go wysłać, ale nie mają pomysłu na jego skuteczną sprzedaż w e-commerce, platforma Selleetools oferuje pełną obsługę dropshippingu. Dzięki naszej platformie Selleetools, producenci otrzymują możliwość dotarcia ze swoimi produktami do tysięcy najlepszych sprzedawców, tzw. TOP SELLERS, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w skutecznej sprzedaży na globalnych marketplace’ach. To umożliwia producentom dotarcie do szerokiego grona klientów bez konieczności posiadania działów handlowych wewnątrz własnej firmy 

Tym samym produkt Vendora może być sprzedawany jednocześnie na Ebay, Etsy, Amazon czy Allegro przez dziesiątki doświadczonych sprzedawców na światowych rynkach marketplace! 

Jesteś doświadczonym sprzedawcą na globalnych marketplace’ach? Odkryj nowe możliwości sprzedaży od zaufanych dostawców

Dla Resellerów, czyli sprzedawców, którzy mają doświadczenie w sprzedaży online, gotowe konta na marketplace i historię sprzedaży, ale nie posiadają własnego asortymentu produktowego, Selleetools umożliwia znalezienie właściwego dostawcy i skuteczną współpracę B2B w modelu dropshippingowym. Dzięki naszej platformie, możesz szybko znaleźć zaufanego dostawcę, który będzie w stanie zaoferować Ci produkty najwyższej jakości w konkurencyjnych cenach. Dzięki temu, jako Reseller możesz skupić się na rozwijaniu swojego biznesu i zwiększaniu sprzedaży, bez obaw o kwestie związane z logistyką czy magazynowaniem. 

Zarejestruj się już dziś na naszej platformie Selleetools!

Globalne marketplace’y oferują ogromny potencjał sprzedażowy, który warto wykorzystać. Dzięki platformie Selleetools.com, proces dropshippingu staje się prostszy i bardziej efektywny niż kiedykolwiek wcześniej 

Nasza platforma umożliwia producentom dotarcie do tysiąca najlepszych sprzedawców na rynku, a resellerom daje możliwość znalezienia właściwego dostawcy i skutecznej współpracy B2B cross-border. Dzięki temu, obie strony mogą skupić się na swojej specjalizacji, bez obaw o pozostałe elementy procesu sprzedaży.  

Zachęcamy do rejestracji na naszej platformie i do skorzystania z wszystkich narzędzi, jakie oferujemy do niemal automatycznej współpracy w systemie dropshippingowym. 

Platforma B2B do sprzedaży produktów dla Dostawców i Resellerów w modelu dropshipping

Platforma B2B, która dzięki posiadanym integracjom z marketplace’ami takimi jak: Amazon, Allegro, eBay, Etsy oraz z platformą Baselinker to super narzędzie do sprzedaży produktów online w Europie i poza.

Załóż darmowe konto na platformie Selleetools.com, gdzie:

Polityka dropshippingu na Amazonie

W przypadku Amazona rozwiązaniem quasi-dropshippingowym jest FBA – Fulfilment by Amazon. W tym modelu sprzedaży to Amazon kompletuje, pakuje i wysyła Twoje zamówienia. Innym wyjściem na Amazonie jest zlecenie wysyłki zamówień firmie trzeciej.

sprzedaż logistyka

Amazon akceptuje rozwiązania dropshippingowe oraz zlecanie innym firmom realizacji zamówień w Twoim imieniu. Jeśli jednak zdecydujesz się na realizację zamówień przy pomocy bezpośredniego dostawcy (ang. dropshipper) musisz każdorazowo:

  1. Być ostatecznym sprzedawcą swoich produktów.
  2. Identyfikować się jako sprzedawca swoich produktów na wszystkich dokumentach dostawy, fakturach, opakowaniu zewnętrznym produktu oraz wszystkich innych powiązanych dokumentach.
  3. Przed wysłaniem zamówienia do klienta końcowego, usunąć wszystkie listy przewozowe, faktury, opakowania zewnętrzne produktu lub inne informacje identyfikujące firmę kurierską, która jest stroną trzecią.
  4. Przestrzegać wszystkich innych warunków umowy sprzedaży oraz obowiązujących na Amazonie zasad.

Pamiętaj także, że wszystkie polskie firmy sprzedające online do Niemiec i Francji powinny być zarejestrowane w systemie niemieckim i francuskim oraz płacić „podatek śmieciowy”.

Zobacz więcej na ten temat: Rejestracja LUCID

Niedozwolone praktyki dropshippingu na Amazonie

Amazon jasno określa granicę, której w ramach dropshippingu nie można przekroczyć.

  • Niedozwolone jest kupowanie produktów od innego sprzedawcy online i wysyłanie za pośrednictwem tego sprzedawcy paczek do klientów końcowych, tylko jeśli na dokumentach sprzedaży i paczce nie będą widoczne Twoje dane jako sprzedawcy.
  • Oznacza to, że jeśli kupisz od sprzedawcy towar, sprzedawca, który Ci go sprzedał, nie może samodzielnie zrealizować tego zamówienia, chyba, że na listach przewozowych, fakturach, opakowaniu zewnętrznym itd., pojawią się dane identyfikujące Cię jako sprzedawcę. Dane sprzedawcy, od którego kupiłeś towar nie mogą znaleźć się na tych dokumentach.
  • Ma to też zastosowanie do wszystkich pozostałych form niedozwolonego na Amazon dropshippingu. Wszelkie dokumenty wysyłkowe muszą zawierać Twoje dane jako sprzedawcy. Występowanie danych innych niż Twoje na tych dokumentach jest niedozwolone na Amazon.
  • Polityka dropshippingu na Amazonie: https://sellercentral.amazon.com/gp/help/external/201808410 

Dla kogo dropshipping na Amazonie?

dostawa amazon

Dropshipping to rozwiązanie bardzo wygodne, jednak nie sprawdzi się w każdym typie firmy sprzedającej na Amazon. Zasada jest prosta – najważniejsze, by dokładnie określić potrzeby logistyczne swojego biznesu na Amazonie.

Dropshipping dla mniejszych firm

  • Co do zasady, dropshipping polecany jest głównie mniejszym biznesom.
  • Wyobraź sobie sytuację, że sprzedajesz 10 sztuk produktu miesięcznie.
  • Jeśli samodzielnie realizowałbyś wysyłkę do klienta końcowego, Twój towar musi być przez ten cały czas gdzieś magazynowany.
  • Wcześniej jednak musiałeś zamówić towar u dostawcy (załóżmy, że zamówiłeś 100 sztuk produktu), przez co kapitał jest przez dłuższy czas zamrożony w oczekujących na sprzedaż produktach.

W przypadku mniejszych ilości sprzedanych produktów kuszące jest komasowanie zamówień i zbiorcza wysyłka po osiągnięciu ustalonej liczby sztuk produktu. W tym przypadku jednak czas realizacji zamówienia znacznie się wydłuża…

Dropshipping wielkogabarytowy

  • Z dropshippingu chętnie korzystają również firmy sprzedające produkty o wielkich rozmiarach.
  • W końcu magazynowanie wielkogabarytowych towarów może być uciążliwe i kosztowne dla sprzedawcy.
  • W przypadku dropshippingu realizowanego przez firmę trzecią, sprzedawca sprzedaje na Amazonie w modelu FBM – Fulfilment by Merchant.
  • W ramach modelu FBM może realizować wysyłkę samodzielnie lub właśnie za pośrednictwem innej firmy.

Dropshipping jest też dobrym sposobem na testowanie produktów pod kątem tego, który przynosi najlepsze zyski, wybierają go więc sprzedawcy szukający najlepiej konwertujących produktów na Amazonie.

Z kolei rozwiązanie FBA na Amazon poleca się sprzedawcom sprzedającym większe ilości towarów. Nie zawsze to rozwiązanie wychodzi korzystniej pod kątem finansowym, jednak znacznie ułatwia zarządzanie wieloma zamówieniami jednocześnie.

Wady i zalety dropshippingu na Amazonie

ZALETY DROPSHIPPINGU WADY DROPSHIPPINGU
Przeniesienie wszystkich obowiązków wynikających z realizacji zamówień na dostawcę/Amazon Brak kontroli nad realizacją czy czasem wysyłki poszczególnych zamówień
Krótszy czas dostawy zamówienia do klienta końcowego (szczególnie w modelu FBA) Ograniczony kontakt z klientem końcowym, przez co niemal niemożliwe jest zbudowanie długoterminowych relacji
Zyskanie czasu na rozwój na innych płaszczyznach Ryzyko przejęcia bazy danych klientów końcowych i wyników sprzedaży przez dostawcę/Amazon, a następnie wykorzystanie ich na własne potrzeby
Sprawdzeni dostawcy. Amazon hurtowo kupuje produkty od europejskich dostawców i zajmuje się ich magazynowaniem i wysyłką.  Zyskujesz możliwość sprzedaży na dużą skalę. W przypadku FBA – ograniczona możliwość budowania własnej marki. Paczki wysyłane przez Amazon docierają z logotypem Amazona.
Ponad 30 kategorii, w których można sprzedawać w ramach dropshippingu na Amazonie Ograniczenia w dostosowywaniu. Amazon kontroluje działania sprzedawców w zakresie marki, UI czy marketingu.
Obsługa zwrotów zamówień w modelu FBA na Amazonie Konieczność wcześniejszego zainwestowania w produkty przed rozpoczęciem dropshippingu na Amazonie.

Podnieś swoją sprzedaż na Amazon

Dropshipping na Amazonie może być świetnym rozwiązaniem do zwiększenia zysków ze sprzedaży na Amazonie. Każdy biznes potrzebuje innych rozwiązań, więc zanim zdecydujesz się na którekolwiek z nich:

  1. Dokładnie przeanalizuj, jaki model będzie dla Ciebie opłacalny
  2. Określ na jakich aspektach biznesowych Ci najbardziej zależy

Jedni skorzystają na modelu FBA, inni na modelu FBM z dropshippingiem. Jeszcze inni wyjdą najkorzystniej na samodzielnej obsłudze zamówień. Sprzedaż na Amazonie to ogrom możliwości, wykorzystaj je do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży online.

 

Zobacz wizytówki naszych firm partnerskich oferujących produkty do sprzedaży online w dropshippingu

 

Ponad 7-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym, a od 3 lat również współpracująca i tworząca projekty z zakresu sprzedaży na Amazon. Zawodowo zajmuje się m.in. content writingiem, prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online i dobrego jedzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry