Amazon sprzedaż w Polsce – przygotuj się na wejście Amazona na polski rynek

Udostępnij artykuł
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email
Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon?

Choć oficjalna data premiery Amazon.pl dla konsumentów jeszcze nie padła, od końca stycznia sprzedawcy mogą już rejestrować swoje konta. Start serwisu Amazon w Polsce to ogromna zmiana w polskiej branży e-commerce. Jak ją wykorzystać jako sprzedawca online? Zobacz krok po kroku jak zacząć sprzedawać na Amazon w Polsce!

Kolejny krok ku sprzedaży na Amazonie na rynku polskim

Amazon jest obecny na polskim rynku od 2014 roku. Dotychczasowa jego działalność skupiała się na rozwiązaniach logistycznych. Na dziś w Polsce jest otwarte 9 centrów logistycznych Amazona.

Jeszcze do niedawna jedyną możliwością sprzedaży na Amazonie dla polskich sprzedawców online było oferowanie swoich produktów na innych europejskich i pozaeuropejskich rynkach. Niebawem polscy sprzedawcy e-commerce będą mieli możliwość wyjścia ze swoją ofertą do polskich konsumentów na Amazonie. Można już zakładać konta sprzedażowe!

Źródło: https://biuroprasoweamazon.pl/O-Amazon-w-Polsce/Centra-Logistyki.html

Amazon w Polsce – zakładanie konta

Proces zakładania konta na Amazon jest ściśle określony:

  1. Na starcie należy podać podstawowe informacje konta oraz wymagane dane o firmie.
  2. Konieczne jest również wskazanie osoby do kontaktu.
  3. Po weryfikacji numeru telefonu, trzeba podać dane odnośnie metody płatności oraz załączyć wymagane dokumenty w celu weryfikacji przez Amazon.
  4. Na koniec nadajemy sklepowi nazwę, dołączamy brakujące dokumenty i konto do sprzedaży na Amazon jest gotowe.

Od 27 stycznia 2021 Amazon otworzył przedsiębiorcom możliwość zakładania kont sprzedażowych w języku polskim. Proces rejestracji przebiega na stronie https://sell.amazon.pl

Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:

Konfigurowanie konta sprzedażowego na Amazon

1. Wybierz plan

Każdy sprzedawca ma do wyboru dwa plany sprzedaży:

  • Indywidualny (prowizja 4 zł + VAT za sprzedany produkt, polecany dla sprzedających mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie)
  • Profesjonalny (165,91 zł + VAT miesięcznie & dodatkowe opłaty za sprzedaż, polecany dla sprzedających powyżej 40 przedmiotów miesięcznie)
Plany Indywidualny Profesjonalny
Ten plan może być odpowiedni dla Ciebie, jeśli: Sprzedajesz mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie Sprzedajesz ponad 40 przedmiotów miesięcznie
Nie potrzebujesz zaawansowanych narzędzi ani programów do sprzedaży Chcesz uzyskać dostęp do interfejsów API i dodatkowych raportów sprzedaży
Jeszcze się zastanawiasz, co sprzedawać

Źródło: https://sell.amazon.pl/sprzedawaj-online/przewodnik-dla-poczatkujacych

2. Seller Central

Gotowe konto sprzedawcy na Amazon otwiera Ci dostęp do Seller Central. Jest to Twoja przestrzeń do zarządzania sprzedażą. Z poziomu Seller Central możesz zarządzać zapasami w magazynach, monitorować wyniki sprzedaży, opinie klientów czy też pobierać raporty.

Funkcjonalności Amazon Seller Central:

  • Zakładka ‘Zapasy’ (śledzenie zapasów i ich aktualizacja)
  • Raporty i często używane szablony
  • Narzędzia do pomiaru danych klientów (analityka sprzedaży)
  • Zakładka ‘Dziennik spraw’ (kontakt z supportem Amazona)
  • Śledzenie codziennej sprzedaży produktów

3. Podatek VAT

  • Stawki podatku VAT różnią się w poszczególnych krajach
  • Pamiętaj o dobraniu odpowiedniej stawki VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi w Twoim kraju
  • Numer VAT zależy od miejsca prowadzenia działalności, modelu realizacji i rocznej sprzedaży

Stawki podatku VAT w państwach członkowskich UE

Państwa członkowskie

Kod Standardowa stawka

Niemcy

DE 19%
Francja FR

20%

Włochy

IT 22%

Hiszpania

ES 21%
Polska PL

23%

Czechy CZ

21%

Niderlandy NL

21%

4. Dodawanie ofert sprzedaży

Żeby jednak sprzedać swoje produkty na Amazonie – musisz wystawić oferty sprzedaży.

  • Jeśli produkt, który sprzedajesz istnieje już w bazie produktów Amazona – przypisujesz tę istniejącą ofertę
  • Jeśli produkt jest zupełnie nowy – musisz stworzyć nową ofertę

dodawanie oferty amazon

Źródło: https://sell.amazon.pl/sprzedawaj-online/przewodnik-dla-poczatkujacych

Funkcjonalności w tworzeniu ofert zależą od wybranego przez Ciebie planu sprzedaży. Każdy produkt powinien być opisany zgodnie z szablonem Amazona. Podać należy m.in. SKU, tytuł i opis produktu czy zdjęcia.

produkty amazon

Źródło: https://sell.amazon.pl/sprzedawaj-online/przewodnik-dla-poczatkujacych

Niektóre kategorie produktowe są poddane pewnym ograniczeniom. Więcej na ten temat piszemy w artykule o katalogowaniu produktów na Amazonie.

5. Systemy sprzedaży FBA i FBM

Amazon umożliwia sprzedawcom dwa sposoby na logistykę:

  • FBA (Fulfillment by Amazon) – magazynowanie w centrach logistycznych Amazona oraz wysyłki zamówień po stronie Amazona
  • FBM (Fulfillment by Merchant) – samodzielne magazynowanie i obsługa wysyłek produktów, po stronie sprzedawcy

Po uzupełnieniu wszystkich tych kroków, jesteś gotowy do sprzedaży na Amazonie w Polsce.

Jak sprzedawać na Amazonie dużo i bezproblemowo?

Cały proces od rejestracji do podtrzymywania sprzedaży na Amazonie może być czasochłonny i problematyczny. Niewykluczone, że napotkasz wyzwania już na etapie rejestracji i weryfikacji konta. A to dopiero początek.

Przed Tobą jeszcze optymalizacja ustawień konta, katalogowanie produktów, kampanie reklamowe, zarządzanie logistyką, obsługa klienta końcowego… Niekończąca się praca nad udoskonalaniem swojej oferty i zwiększaniem sprzedaży na Amazonie. Tu cenne w rozwiązaniu bieżących problemów może być doświadczenie innych sprzedawców na Amazonie oraz firm wspomagających zarządzanie sprzedażą online w wielu marketplace’ach jednocześnie.

Ponad 7-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym, a od 3 lat również współpracująca i tworząca projekty z zakresu sprzedaży na Amazon. Zawodowo zajmuje się m.in. content writingiem, prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online i dobrego jedzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry