Sprzedaż na Amazon w Wielkiej Brytanii. Jak zarabiać po Brexicie?

Udostępnij artykuł
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email
Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon?

Z dniem 1 stycznia 2021 nastąpiły poważne zmiany w sprzedaży na Amazon w Wielkiej Brytanii. Całość problemu skupia się dookoła Brexitu – a w jego wyniku – znaczących konsekwencji ekonomicznych i gospodarczych dotykających także sprzedawców na Amazonie w UK.

Co więcej, niedawno poznaliśmy najnowsze wyniki kwartalne Amazona. Co się zmieni i jak odnieść sukces na Amazonie w UK? O tym w poniższym materiale.

Rekordowe przychody kwartalne Amazona

Czas pandemii jest silnikiem napędzającym sprzedaż online. Można to dobrze zaobserwować na kolejnych wynikach kwartalnych Amazona. 2 lutego poznaliśmy najnowszy raport – a w nim rekordowy skok przychodów.

  • IV kwartał 2020 roku przyniósł Amazonowi przychody w wysokości 125,555 mld USD, które w zestawieniu z tym samym okresem w roku poprzednim (87,4 mld USD) – dają zadziwiający wzrost o aż 44%!
  • Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że od III kwartału 2021, Jeff Bezos odejdzie ze stanowiska CEO, a jego miejsce zajmie Andy Jassy.
  • Nie oznacza to jednak, że Jeff Bezos całkowicie zniknie ze sceny Amazona – pozostanie w zarządzie spółki jako przewodniczący rady nadzorczej.

Kwartalne przychody Amazona (w milionach dolarów)

2021-03-31

$108,518
2020-12-31

$125,555

2020-09-30

$96,145
2020-06-30

$88,912

2020-03-31

$75,452

Roczne przychody Amazona (w milionach dolarów)

2020

$386,064

2019

$280,522
2018

$232,887

2017

$177,866
2016

$135,987

Źródło: macrotrends.net

Po wynikach finansowych Amazona można bardzo łatwo wywnioskować, że z każdym kolejnym kwartałem buduje on sobie coraz silniejszą pozycję wśród globalnych marketplace’ów. Z jednej strony sprzedawcom jest łatwiej, z drugiej – w międzyczasie w życie weszły postanowienia Brexitu. Zbadaliśmy, jakie przełożenie będą miały powyższe zmiany na sprzedawców na Amazonie w Wielkiej Brytanii.

 

Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:

Potęga Amazona w Wielkiej Brytanii w liczbach

Przyjrzyjmy się, jak rozkładają się wyniki finansowe Amazona w Wielkiej Brytanii na przestrzeni lat 2010-2020. Poniżej znajduje się wykres rocznej sprzedaży netto (w mln USD). Nie da się nie zauważyć, że rok 2020 także dla oddziału Amazona w Wielkiej Brytanii był więcej niż satysfakcjonujący…

Amazon w UK jest drugim co do wielkości rynkiem europejskim, zaraz po Niemczech, których roczna sprzedaż w 2020 roku osiągnęła poziom 29 miliardów dolarów.

Źródło: statista.com

Możliwości odniesienia sukcesu w sprzedaży na Amazonie w Wielkiej Brytanii są ogromne. Mimo to, wciąż wielu sprzedawców nie wykorzystuje w pełni potencjału, który drzemie w Amazonie.

W dalszej części artykułu spróbujemy wskazać, gdzie może leżeć przyczyna sukcesu i porażki sprzedawcy na Amazonie w Wielkiej Brytanii. Najpierw prześledźmy jednak jeszcze zmiany, jakie przyniósł nam rok 2021 – a więc Brexit.

Amazon Wielka Brytania a Brexit

Oddzielenie się Wielkiej Brytanii od Unii Europejskiej, powoduje przede wszystkim:

  1. Pełne wstrzymanie transferu towarów Amazona między Wielką Brytanią a państwami Unii.
  2. Towary obecnie przebywające w centrach logistycznych w UK nie mogą zostać użyte do pokrycia zamówień z UE.
  3. Główne magazyny FBA na Europę znajdują się obecnie w Hiszpanii, Niemczech, Włoszech i Francji.

Z trzech modeli sprzedaży na Amazonie (vendor, FBM, FBA), to model FBA dotknęły największe zmiany związane z Brexitem.

  • Sprzedawcy operujący tylko na rynku brytyjskim, wielkich zmian nie odczują.
  • Ci, którzy korzystali z magazynów UK do sprzedaży na inne rynki – zostali zmuszeni do przerzucenia swoich towarów do magazynów w UE.

To już jednak za nami. Zmiany w obrębie magazynowania produktów już się dokonały. Obecnie sytuacja Amazona w Wielkiej Brytanii jest jasna. Panują nowe warunki, którym trzeba się podporządkować. W razie problemów – zawsze można zgłosić się po poradę do firmy zajmującej się wspieraniem sprzedaży na Amazon.

Sprzedaż na Amazon w Wielkiej Brytanii – sukces czy porażka?

Z naszego ponad 10-letniego doświadczenia sprzedaży na Amazon wynika, iż przedsiębiorca podejmując decyzję o sprzedaży produktów powinien kolejno zrealizować te kroki:

  • wybrać rodzaj konta (Basic lub Pro)
  • założyć konto na Amazon (w wersji Amazon Seller lub Amazon B2B – a najlepiej oba)
  • wybrać model współpracy (FBA/FBM)
  • sprawdzić trendy sprzedażowe (m.in. popularność towarów, prognozy sprzedaży)
  • prześledzić ceny i jakość towarów konkurencji na Amazonie
  • upewnić się, że wszystkie towary, które chce sprzedawać posiadają wymagane kody (EAN/GTIN/UPC)
  • stworzyć wysokiej jakości listingi produktów (przeczytaj: katalogowanie produktów na Amazon)
  • wybrać formę reklamy na Amazonie
  • zacząć sprzedawać

Sukces w sprzedaży na Amazon w Wielkiej Brytanii zależy głównie od sprzedawcy. Najważniejsze jest to, by całą strategię sprzedaży ułożyć w przemyślany sposób od A do Z.

  1. Począwszy od rejestracji konta
  2. Poprzez dodawanie informacji o produktach
  3. A skończywszy na promowaniu i sprzedawaniu towarów

Sprzedawca na Amazonie nie ma łatwego zadania, ponieważ popularność tego marketplace’a niesie zarówno natłok potencjalnych klientów końcowych, jak i konkurentów.

  1. Bardzo ważna jest więc analiza ofert innych sprzedawców pod kątem ich jakości czy ceny. W ten sposób można z łatwością zastosować konkurencyjną politykę cenową, by produkt, który sprzedajemy był atrakcyjny dla klienta.
  2. Wiele uwagi powinno się poświęcić samemu dodawaniu i opisywaniu produktów. Proces może i jest czasochłonny, ale jest to inwestycja w przyszłe zwiększone trafianie do odpowiedniej i większej grupy docelowej. Warto więc uzupełnić maksimum informacji o każdym sprzedawanym produkcie.
  3. Dobrą praktyką jest również korzystanie jednocześnie z dwóch typów kont – Amazon Seller oraz Amazon B2B. O zaletach takiego rozwiązania pisaliśmy tutaj.

Jeśli jako sprzedawca masz jakiekolwiek wątpliwości odnośnie sprzedaży na Amazon – w każdym momencie prowadzenia swojego biznesu możesz zgłosić się do firmy zajmującej się wspomaganiem sprzedaży na Amazonie.

Ponad 7-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym, a od 3 lat również współpracująca i tworząca projekty z zakresu sprzedaży na Amazon. Zawodowo zajmuje się m.in. content writingiem, prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online i dobrego jedzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry