person using laptop computer holding card

Problemy sklepów online cz.4 – niewidoczna marka

Udostępnij artykuł
Facebook
Twitter
LinkedIn
Skype
WhatsApp
Email
Potrzebujesz pomocy w sprzedaży na Amazon?

Branding, czyli budowanie marki, to jeden z ważniejszych elementów marketingu w e-commerce. W końcu to, jak Twoją markę widzą klienci końcowi bezpośrednio wpływa na wysokość sprzedaży. Znacznie trudniejsze jest zbudowanie marki sklepu internetowego – w porównaniu do budowania marki konkretnego produktu. Jak się za to zabrać?

Wszystkie części poradnika:
Problemy sklepów online cz.1 – skomplikowana księgowość

Problemy sklepów online cz.2 – zagmatwana logistyka

Problemy sklepów online cz.3 – nieład w danych produktowych

Problemy sklepów online cz.4 – niewidoczna marka

Problemy sklepów online cz.5 – zwroty towarów

Znaczenie budowania marki sklepu online

Powód, dla którego warto zainteresować się wzmocnieniem swojej marki jest bardzo prosty. Otóż rynek handlu online aż pęka w szwach od konkurencyjnych sklepów internetowych. Budowanie marki Twojego sklepu ma na celu przede wszystkim wyróżnienie się wśród konkurencji. Pamiętaj, że miernikiem sukcesu w budowaniu marki jest to, czy klient końcowy wybierze właśnie Twój produkt (mając do dyspozycji setki innych sklepów online). Zadbaj więc o to, by Twój sklep był dobrze kojarzony, a komunikacja z klientem końcowym była na najwyższym poziomie. Jeśli mówimy o budowaniu marki – składa się na nią cały szereg odczuć, emocji i skojarzeń klienta końcowego. To właśnie całość tego, jak odbierany jest Twój sklep internetowy przez odbiorców.

Silna marka staje się rozpoznawana, więc podświadomie budzi zaufanie u potencjalnych klientów. Łatwiej takiemu sklepowi online budować silniejsze i dłuższe relacje z klientami. Sam proces podjęcia decyzji o zakupie jest szybszy w przypadku zaufanej marki – odchodzi moment zawahania, braku zaufania do sprzedawcy.

Sprawdź naszą ofertę usług wsparcia sprzedaży na Amazon:

Samonapędzające się koło sukcesu w branży e-commerce

Wszelkie działania, jakie podejmiesz w związku z budowaniem marki dla swojego sklepu online, to inwestycja na przyszłość. Nie oznacza to jednak, że niemal natychmiast po podjęciu działań marketingowych nie zauważysz ich efektów. Wręcz przeciwnie – codzienny marketing sklepów online skupia się głównie na pozyskiwaniu codziennych klientów. A co, jeśli te codzienne działania można by wykorzystać za jednym zamachem także długoterminowo? Właśnie tak! Wystarczy popracować nad codzienną komunikacją np. w social mediach, reklamach czy obsłudze klienta, by rozpocząć prace nad budowaniem silnej marki sklepu internetowego. Proste? Jak najbardziej, gdyż niemal tym samym kosztem – jedynie przy zmianie narracji skierowanej do odbiorcy – marka Twojego sklepu online buduje się sama każdego kolejnego dnia.

Silna marka to świadoma marka

Pierwszym zadaniem w budowaniu silnej marki sklepu internetowego jest spojrzenie na swój sklep oczami klienta. Dobrą praktyką jest pokazanie swojego sklepu znajomemu, który go wcześniej nie widział. Będzie on w stanie spojrzeć na całą ofertę sklepu świeżym okiem i podpowiedzieć Ci, jakie elementy wymagają dopracowania. Pamiętaj także, że klient końcowy wchodząc na stronę twojego sklepu online już w kilka sekund musi dokładnie wiedzieć, jaka jest Twoja oferta i dlaczego to właśnie u Ciebie ma dokonać zakupu. Zastanów się, co jest najważniejsze dla Twojego sklepu internetowego i właśnie te informacje przedstaw klientowi na stronie. Nie pozostawiaj klientowi miejsca na domysły – wszystko, co widzi musi być zrozumiałe i przejrzyste. Im mniej będzie miał pytań i wątpliwości, tym lepiej dla Twojej marki. I pamiętaj, że wszelkie elementy wyróżniające Twój sklep od innych muszą być doskonale widoczne dla każdego odwiedzającego Twoją stronę.

Klarowna strategia komunikacyjna sklepu internetowego

Wszelkie komunikaty kierowane do potencjalnych klientów końcowych powinny być tworzone w oparciu o tę samą strategię komunikacyjną. Nieważne więc, czy jest to reklama na facebooku czy mail odpowiadający na pytanie klienta. Najważniejsza w budowaniu marki sklepu internetowego jest spójność komunikacyjna. Każda firma obiera sobie inną drogę komunikacji z odbiorcą – w końcu w ten sposób łatwo wyróżnić się na tle konkurencji. Jest jednak kilka wskazówek, które mogą pomóc przy budowaniu strategii komunikacji w sklepie online. Przede wszystkim warto używać prostego i zrozumiałego języka. Lepszym wyjściem jest zastąpienie fachowych określeń branżowych, ich bardziej zrozumiałymi odpowiednikami. Komunikaty mogą być mądre, ale chyba zależy Ci na tym, by odbiorca zrozumiał co masz na myśli? Dokładnie. Na pewno też słyszałeś o języku korzyści. W dużym skrócie, służy on do tego, by przekazać odbiorcy realną korzyść z kupienia właśnie Twojego produktu. Technik języka korzyści jest całe mnóstwo – możesz przeczytać o nich w Poradniku Przedsiębiorcy.

Identyfikacja wizualna marki w sklepie online

Wizualna identyfikacja marki to nic innego niż graficzne przekazywanie komunikatów do odbiorców. Mówimy więc tutaj o nazwie sklepu, jego logo czy też używanych na stronie sklepu online kolorach. Ale to nie wszystko – w każdym kanale marketingowym trzeba działać szablonowo. Pamiętaj więc, by charakterystyczne dla Twojego sklepu kolory pojawiały się też na profilach w social mediach oraz by logo Twojego sklepu online znajdowało się na reklamach display w podobnym miejscu. Warto popracować też nad samym schematem promowania i przestawiania produktów. Gdy ten sposób będzie powtarzalny – łatwiej o zostanie zapamiętanym przez klienta końcowego. Wypracuj swój własny styl mówienia o swojej marce, używaj powtarzalnych kolorów, przyciągających haseł marketingowych, a dzięki temu buduj widoczność swojego sklepu w internecie z każdą podjętą akcją marketingową.

Ponad 7-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym, a od 3 lat również współpracująca i tworząca projekty z zakresu sprzedaży na Amazon. Zawodowo zajmuje się m.in. content writingiem, prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online i dobrego jedzenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń do góry