Niska sprzedaż w online shopie? Poznaj techniki zwiększania sprzedaży!

Udostępnij artykuł
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on skype
Skype
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Zgodnie z raportem PMR Market Experts sprzedaż na rynku e-commerce wzrosła w 2020 roku o ponad 25% rok do roku, osiągając wartość aż 76 mld zł! Więksi gracze sobie radzą, mniejsi przedsiębiorcy natomiast często muszą szukać sposobów na zwiększenie sprzedaży internetowej, by osiągnąć zadowalający zysk. Jak zwiększyć sprzedaż online? Przekonajmy się.

Techniki sprzedaży online, czyli sprzedawaj więcej

Technik sprzedaży online jest całe mnóstwo. Jedne są bardzo kosztowne, inne wymagają nakładu pracy kilku osób. W tym artykule skupimy się na darmowych i możliwych do wykonania samodzielnie technikach sprzedaży. Dzięki nim możliwe będzie zmaksymalizowanie zysku sklepu online niskim kosztem.

Zdiagnozuj problem swojego sklepu online

Na początek trzeba sobie postawić kilka kluczowych pytań:

  • Z czego może wynikać niska sprzedaż w moim sklepie internetowym?
  • Czy mój sklep online wygląda wiarygodnie?
  • Czy moje produkty są atrakcyjne?
  • Jaką wybrałem grupę docelową?
  • Czy zadbałem o marketing?

Będąc ze sobą szczerym większość z nas – sprzedawców na część pytań odpowie zapewne: “No nie do końca…” i znajdzie kilka naprawdę solidnych wymówek. Pierwsze, co przyjdzie do głowy to zapewne koszt poszczególnych działań oraz czas, jaki trzeba poświęcić na ich zrealizowanie. Jak zatem zwiększyć sprzedaż internetową mając w pamięci wymówki związane z kosztami i czasem?

Zwiększ wiarygodność swojej marki

Większość z nas woli kupić produkt w miejscu zaufanym lub budzącym zaufanie, głównie dlatego, by uniknąć jakichkolwiek problemów z zakupem czy finalnie otrzymanym produktem. Łatwo znajdziemy analogię w codziennym życiu – zaniedbana, brudna kawiarnia będzie miała mniej nowych klientów, niż ta zadbana i czysta. W ogóle techniki sprzedaży online są bardzo zbieżne z tymi, które stosuje się w zakresie handlu stacjonarnego, wystarczy użyć trochę wyobraźni!

Zadbaj o przejrzystość sklepu online

Zwiększanie wiarygodności sklepu online przekłada się na zwiększenie samej sprzedaży. Skup się na tym, aby Twoja strona wyglądała estetycznie, zadbaj o bezbłędny regulamin online shopu i przejrzyj każdą podstronę w poszukiwaniu błędów i literówek. Wyobraź sobie, że w ten sposób dbasz o czystość, tylko sklepu internetowego, a nie stacjonarnego! Żeby poprawić wiarygodność (a w efekcie zwiększyć sprzedaż), powinieneś również pokazać odbiorcy kim jesteś – podobnie jak w sklepie stacjonarnym. Przyda się więc zakładka z Twoją historią, zdjęciem oraz opisem Twojej pasji. Wszystko to zbliży Cię z potencjalnym klientem, a w efekcie chętniej kupi on Twój produkt.  Doskonale widać to przede wszystkim w sklepach internetowych w USA, gdzie niemal w każdym małym sklepie online jest zakładka z fotografią i historią rodzinnego biznesu.

Opiekuj się klientem sklepu internetowego

Pamiętaj, żeby oferować wsparcie potencjalnemu klientowi. O ile w sklepie stacjonarnym zadziała rozmowa, o tyle żeby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, trzeba stworzyć wyraźny komunikat dla każdego odwiedzającego Twoją witrynę. Użytkownik, który trafia na stronę Twojego sklepu powinien wyraźnie odczytać, że jesteś gotowy do pomocy. Wówczas zamiast opuścić sklep w przypadku problemu, klient będzie mógł  dopytać o więcej informacji – a wtedy zwiększa się prawdopodobieństwo tego, że kupi Twój produkt.

Targetuj ofertę pod właściwą grupę docelową

Przeanalizuj dokładnie dla kogo przede wszystkim są Twoje produkty? Czy to młodzi rodzice, osoby starsze, pracownicy fizyczni a może osoby wykraczające poza utarte schematy? Do każdej z tych grup, dotrze inny wystrój sklepu. Inna osoba wejdzie chętniej do eleganckiej kawiarni, a inna do kolorowej minimalistycznej sieciówki. Pomyśl, kto najchętniej kupi Twój produkt, a potem przeanalizuj, jak powinien wyglądać Twój sklep, żeby go do tego zachęcić. Wystarczy odpowiednie dobranie szablonu, kolorów i opisów produktów, żeby niskim nakładem czasu zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie online za darmo! Jak sam widzisz, to znowu sprawdzona technika sprzedaży zarówno w wersji online, jak i klasycznej sprzedaży offline.

Zmniejsz marżę, zwiększ przychód

Warto zastanowić się nad tym, czy marża na sprzedawanych produktach nie jest zbyt wysoka. Czasami wystarczy ją zmniejszyć o kilka złotych (np. badając ceny u konkurencji), nawet na granicę opłacalności, żeby długofalowo zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży. Dochód z każdego produktu może być mniejszy, ale przychód znacząco wzrośnie. A gdy wreszcie uda Ci się rozkręcić sprzedaż w sklepie internetowym, będziesz mógł podnieść ceny – stali klienci to zrozumieją!

Rozszerz ofertę na inne marketplace’y

Wracając do analogii z kawiarnią – franczyzowe sieciówki również będą miały statystycznie więcej nowych klientów, niż pojedynczy lokal. Podobnie – znowu – ta strategia działa też w internecie. Żeby zwiększyć sprzedaż swoich produktów online warto zastanowić się nad swoistą internetową franczyzą. Mowa tu o sprzedaży towarów na platformach e-commerce np. Amazon, Ebay czy Allegro. Zapewni Ci to wspomnianą wcześniej wiarygodność. Będziesz postrzegany jako sklep internetowy, który prowadzi sprzedaż w zaufanych serwisach, co pomoże dotrzeć do milionów nowych potencjalnych klientów, pragnących wydać swoje pieniądze.

Ponad 5-letnie doświadczenie w branży e-commerce ze specjalizacją w content marketingu i marketingu afiliacyjnym. Zawodowo zajmuje się m.in. prowadzeniem projektów e-commerce, układaniem szablonów stron sprzedażowych, podnoszeniem efektywności działań sprzedażowo-marketingowych oraz analizą rynku. Po godzinach redaktorka i korektorka treści literackiej i pozaliterackiej. Prywatnie miłośniczka Warszawy, zakupów online, dobrego jedzenia i Elona Muska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry